eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSkladanie falszywych zeznan - czy zawsze jest przestepstwem??? › Re: Skladanie falszywych zeznan - czy zawsze jest przestepstwem???
    From: Dredd<...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Skladanie falszywych zeznan - czy zawsze jest przestepstwem???
    Date: Sat, 27 Sep 2003 11:02:30 +0000 (UTC)
    Sender: u...@p...info

    > W pewnej gazecie (zrodla nie pamietam) slyszalem o przypadku
    goscia, ktorego
    > uniewinnili z zarzutu wczesniejszego skladania falszywych zeznan,
    poniewaz
    > NIE ZNAL FAKTYCZNYCH OKOLICZNOSCI POPELNIENIA
    PRZESTEPSTWA (gdyby je znal,
    > to moznaby go bylo ukarac). Czy ten schemat odpowiada praktyce
    prawniczej???

    Dla mnie dyskusyjne, tyle że z Twego wpisu bardzo niewiele wiemy o
    sytuacji faktycznej w tym wypadku.
    Jeśli świadek nie znał okoliczności ale je wymyślił i podał (to już moje
    założenie - bo może ten o którym piszesz znał fałszywe okoliczności o
    których ktoś mu opowiedział wprowadzając go w bład, a zatem sądził
    że zeznaje prawdę i wtedy oceniać to należy inaczej) to według mnie
    podpada pod art. 233 k.k. (świadomie zeznał nieprawdę)

    -> http://usenet.pomocprawna.info