  • 11. Data: 2018-07-19 09:12:25
    Temat: Re: Skasowali nam lot powrotny
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 19.07.2018 o 07:23, Shrek pisze:

    > A jakiś praktyczny przykład? Bo nie przekonuje mnie, że konkurencja robi
    > na złość i płaci za usługi z których potem nie korzysta;)

    Praktyczny przykład - masz sklep, nowy na osiedlu, przy wartości cukru
    powiedzmy 5zł, robisz promocję - cukier po 50gr. Liczysz na to że w ten
    sposób przyciągniesz do sklepu ludzi. Masz na to budżet 500zł, kupiłeś
    za 500zł 100kg cukru które sprzedasz za 50zł, za 50zł nadrukowałeś
    ulotek. Liczysz na to że klienci którzy skuszą się tańszym cukrem,
    jednocześnie kupią teraz i w przyszłości więcej innego towaru i
    inwestycja 500zł się opłaci.

    Przychodzi jednak konkurencja i kupuje 100kg na pniu. Jesteś stratny
    500zł a spodziewanego efektu promocyjnego nie masz. To tak jakbyś wydał
    kasę na banner reklamowy a ktoś by Ci go zasłonił plandeką.

    p. m.

  • 12. Data: 2018-07-19 12:12:47
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-07-19 o 09:12, m pisze:

> [...]
    > ulotek. Liczysz na to że klienci którzy skuszą się tańszym cukrem,
    > jednocześnie kupią teraz i w przyszłości więcej innego towaru i

    Nie ma takich promocji, są takie że zamiast 5 zł wycenią na 4,50.

    > Przychodzi jednak konkurencja i kupuje 100kg na pniu. Jesteś stratny
    > 500zł a spodziewanego efektu promocyjnego nie masz. To tak jakbyś wydał
    > kasę na banner reklamowy a ktoś by Ci go zasłonił plandeką.

    Wynajmij ciężarówkę i pojedź wykupić ten cukier w promocji.
    Dowiesz się że sprzedają po kilogramie. :-)

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2018-07-19 19:16:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.07.2018 o 09:12, m pisze:

    > Praktyczny przykład - masz sklep,

    Ale tu nie mamy sklepu, a linie lotniczą.

> [...]
    > inwestycja 500zł się opłaci.
    >
    > Przychodzi jednak konkurencja i kupuje 100kg na pniu. Jesteś stratny

    No własnie nie jesteś - bo mówimy o sytuacja, gdy konkurencja kładzie ci
    na stole 50 PLN w pięciogroszówkach i wychodzim nie zabierając cukru:P

    Pomijając już kiepska analogię, to większą antyreklamę robią odwołując
    klientowi rezerwację, niż potencjalne straty z "niezadziałana reklamy"
    bo niby konkurencja wpadła na pomysł płacenia za niewykorzystane usługi.

    Shrek

  • 14. Data: 2018-07-20 14:48:18
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2018-07-08 o 21:37, universis pisze:
    > bilety były zakupione jako "jeden moduł płatniczy"

    Czy jeden moduł płatniczy = jeden bilet?
    Czy może miałeś dwa bilety?

  • 15. Data: 2018-07-21 13:41:04
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 19.07.2018 o 12:12, RadoslawF pisze:
    > Dowiesz się że sprzedają po kilogramie. :-)

    A linie pozwalają kupić więcej niż jedno miejsce, ale w zamian roszczą
    sobie prawo do anulowania.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 16. Data: 2018-07-21 13:47:22
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 19.07.2018 o 19:16, Shrek pisze:
    > Pomijając już kiepska analogię, to większą antyreklamę robią odwołując
    > klientowi rezerwację, niż potencjalne straty z "niezadziałana reklamy"
    > bo niby konkurencja wpadła na pomysł płacenia za niewykorzystane usługi.

    Ile milionów klientów lata, a o ilu odwołanych rezerwacjach słyszysz? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 17. Data: 2018-07-21 14:03:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ile milionów klientów lata, a o ilu odwołanych rezerwacjach słyszysz? :-)

    Ze czterech:P

    To inaczej - ile pierdyliardów dolarów musiałaby wydać konkurencja na
    wykupywanie biletów i nielatanie, żeby zaszkodzić firmie której dajesz
    pieniądze za free w wyniku "nieuzyskania zakładanego poziomu reklamy"?

    Zwłaszcza, że ci "faulowani" zaraz zrobiliby reklamę " u nas masz więcej
    miejsca, bo zapełnienie tylko 50% - sponsorują frajerzy z konkurencji":P

    Tu raczej o kasę chodzi, nie reklamę.

    Shrek

  • 18. Data: 2018-07-21 14:10:53
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > A linie pozwalają kupić więcej niż jedno miejsce, ale w zamian roszczą
    > sobie prawo do anulowania.

    Każda najbardziej durna promocja ma napisany regulamin.
    Ale idiota zrozumie to dopiero jak poniesie koszty a nie osiągnie
    zamierzonych zysków.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2018-07-23 08:13:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-07-21 o 14:03, Shrek pisze:

> [...]
    >
    > Zwłaszcza, że ci "faulowani" zaraz zrobiliby reklamę " u nas masz więcej
    > miejsca, bo zapełnienie tylko 50% - sponsorują frajerzy z konkurencji":P

    Nie sądzę, aby konkurencja masowo wykupywała promocje, oficjalnie tego
    nie zrobi, nieoficjalnie nie na dużą skalę.

    Raczej chodzi w tym wszystkim o to, że te bilety w promocji są naprawdę
    tanie, kupowane często z dużym wyprzedzeniem, i bezzwrotne.

    Ergo - dużo pasażerów w ogóle nie korzysta, bo się im plany zmieniły, bo
    pogoda nie taka itp. Wówczas z takiego miejsca, które się sprzedało
    dajmy na to 2x9zł, można jeszcze wycisnąć z lotu powrotnego parę stówek.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2018-07-23 17:43:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.07.2018 o 08:13, Liwiusz pisze:

    > Nie sądzę, aby konkurencja masowo wykupywała promocje, oficjalnie tego
    > nie zrobi, nieoficjalnie nie na dużą skalę.

    Ja też nie. Pisz do przedpiscy;)

> [...]
    > pogoda nie taka itp. Wówczas z takiego miejsca, które się sprzedało
    > dajmy na to 2x9zł, można jeszcze wycisnąć z lotu powrotnego parę stówek.

    Otóż to. Pomysł, żeby konkurencja wykupywała miejsca i nie latała jest
    zdziebko absurdalny;)

    Shrek