    From: Wojtek <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Skarga pauliańska
    Date: Tue, 10 Oct 2017 10:12:53 +0200

    W dniu 2017-10-10 o 09:55, Liwiusz pisze:

    > Braku należytej staranności nie zniwelujesz zapisem w umowie.

    Miałem na myśli, czy sprzedający powinien oświadczyć w umowie, że nie
    jest dłużnikiem. Żeby potem nie było, ze kupujący nie zapytał się o
    zadłużenie sprzedającego (a przecież mógł) - czyli nie dopełnił
    należytej staranności.
    Z drugiej strony, jeśli sprzedający jest dłużnikiem - to już nie można
    od niego kupować mieszkania (bo skarga pauliańska)? Przecież sprzedający
    może sprzedawać mieszkanie właśnie z powodu długów, które chce
    uregulować pieniędzmi z tej transakcji.

    > Na przykład jeśli kupujący obawia się, że sprzedawca ma długi, i obawia
    > się związanych z tym konsekwencji, to może poprosić sprzedawcę o
    > przedstawienie odpowiednich raportów z ZUS, US o niezaleganiu, opinii
    > bankowej, wyciągu z bilansów, jeśli to firma itp. itd.

    A jak zalega, to co wtedy? Rozumiem że cena rynkowa rozwiązuje problem.
    Tym niemniej zawsze jest możliwość sprzedaży lekko poniżej ceny (bo
    sprzedający potrzebuje pieniędzy np. na długi). Nikt się nie przyczepi
    do kupującego?

    Pozdrawiam,
    Wojtek