    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sun, 8 Oct 2017 07:49:53 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Rozpowszechnianie zdjęcia grupowego
    From: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    W dniu niedziela, 8 października 2017 16:00:35 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik Robert Tomasik r...@g...pl ...

    > Bo po prostu sobie niektorzy nie zycza zeby kazde zdjecie było na
    > facebooku na koncie goscia ktory ma setki znajomych.
    > I juz.

    Rzecz w tym, żeby znaleźć złoty środek. Może przespałem jakieś
    wielkie przemiany obyczajowe, ale pamiętam doskonale, że kiedyś
    np. publikacja zdjęcia klasowego była czymś zupełnie naturalnym.
    Czy teraz osoba chcąca rozpowszechnić zdjęcie swojej klasy
    powinna na nim zaczerniać głowy wszystkich osób, które nie
    wyrażają na to zgody? Fotografia, o której mówię, to akurat
    nie zdjęcie klasowe. Przedstawia mnie i czterech moich kolegów
    stojących przed pewnym budynkiem. Nie ma na niej niczego
    kontrowersyjnego - wszyscy jesteśmy normalnie ubrani, trzeźwi,
    jeden kolega dla zgrywu przyjmuje nieco śmieszną pozę. Z trzema
    z nich już od lat nie mam kontaktu, z czwartym - tylko jeśli
    przypadkiem na siebie wejdziemy, co zdarza się średnio
    raz na 2 lata. Mimo szczerych chęci uzyskanie stosownej zgody
    od nich wszystkich mogłoby więc być nieco kłopotliwe. Inna sprawa,
    że prawdopodobnie wszyscy oni już dawno zapomnieli o tym zdjęciu
    (zostało zrobione blisko 14 lat temu). Czy w tej sytuacji, gdybym
    chciał to zdjęcie komuś wysłać albo umieścić je na jakimś portalu
    społecznościowym, powinienem zaczernić na nim wszystkie głowy
    poza moją, wyciąć jego fragment, na którym znajdują się koledzy,
    czy jednak nie popadać w paranoję i wysyłać w oryginalnej formie?