  • 1. Data: 2018-06-05 19:23:25
    Temat: RODO: czy para email + telefon traktować jako dane osobowe?
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    jak w temacie. Wiem, że to kwestia interpretacji ale szukam jakichś
    punktów zaczepienia...
    Niby telefon może ale nie musi być jednej osoby, podobnie jak email...
    ....ale niepewność zostaje...

    A jak traktować emaile na koncie mailowym? Jako dane osobowe? A wyciek
    ich na skutek infekcji wirusa jako wyciek danych osobowych?

    ktoś coś?

    sir

  • 2. Data: 2018-06-05 21:51:44
    Od: grzech <g...@g...pl>

    W dniu 2018-06-05 o 19:23, sirapacz pisze:
> [...]
    >
    > A jak traktować emaile na koncie mailowym? Jako dane osobowe? A wyciek
    > ich na skutek infekcji wirusa jako wyciek danych osobowych?

    Jeśli to jest twoje prywatne konto i używasz te dane na swój prywatny
    użytek to RODO nie ma do nich zastosowania.

  • 3. Data: 2018-06-06 08:05:10
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-06-05 o 21:51, grzech pisze:
    >  Jeśli to jest twoje prywatne konto i używasz te dane na swój prywatny
    > użytek to RODO nie ma do nich zastosowania.

    O widzisz. Odpowiedziałeś na jedyną kwestię która jest jasna.

    A odważysz się odpowiedzieć na pytanie? :-)

    PS. Unijne prawo pełną gębą. Masakra :-)

  • 4. Data: 2018-06-06 10:44:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >A jak traktować emaile na koncie mailowym? Jako dane osobowe? A
    >wyciek ich na skutek infekcji wirusa jako wyciek danych osobowych?

    Odkad mamy Facebooka telefon lub email moze skutkowac
    zidentyfikowaniem konkretnej osoby.

    No moze nie do konca zidentyfikowaniem, ale sporo sie dowiesz ...

    J.

  • 5. Data: 2018-06-06 11:04:22
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-06-06 o 10:44, J.F. pisze:
    > No moze nie do konca zidentyfikowaniem, ale sporo sie dowiesz ...

    A konkretnie

    Jeśli jest szansa że _ktoś, kiedyś, gdzieś_ potrafi na podstawie tych
    danych człowieka zidentyfikować to jest obowiązek stosować się do RODO

    Genialne w swojej prostocie :-)

  • 6. Data: 2018-06-06 12:19:46
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Jeśli jest szansa że _ktoś, kiedyś, gdzieś_ potrafi na podstawie tych
    > danych człowieka zidentyfikować to jest obowiązek stosować się do RODO
    >
    > Genialne w swojej prostocie :-)

    To prowadzi do kompletnego absurdu...
    Kawecki się ciągle produkuje, że wszyscy nadinterpretowują RODO a prawda
    jest taka, że rozporządzenie jest zbyt ogólnikowe i nie zawiera wyłączeń
    (np. sprawy życia codziennego z poprzedniej ustawy ODO).

    Nowa uodo to po prostu potworek namalowany kalką z RODO z
    doprecyzowaniem jedynie kwestii monitoringu.

    Przyjdzie nam po prostu czekać do pierwszych wyroków i patrzeć jak to
    prezes UODO nam będzie intepretować.

  • 7. Data: 2018-06-06 12:44:01
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    >
    > A jak traktować emaile na koncie mailowym? Jako dane osobowe? A wyciek
    > ich na skutek infekcji wirusa jako wyciek danych osobowych?

    Kilka lat temu kolega (po kontroli GIODO) był zmuszony do zgłaszania
    kilku baz danych (książki adresowe programu pocztowego na kilku
    komputerach). Nie wiem co w ramach takiego zgłoszenia musiał robić.

    Nigdy nie miałem żadnej zdefiniowanej stopki jak coś wysyłam, ale często
    dostaję maile w których w stopce jest komplet danych nadawcy.
    Powinienem od razu (bez odpowiadania) usuwać takie maile?

    Słyszałem, że kryterium jest przetwarzanie danych w zbiorze lub
    automatyczne. Czy leżący pod ręką zbiór wizytówek wymusza wygenerowanie
    jakiegoś dokumentu na temat stosowanych metod przetwarzania tego zbioru
    i zastosowanych środkach zapobiegających wyciekowi danych (rodzaj zamka
    w drzwiach, może obowiązek wprowadzenia kontroli dostępu, obowiązek
    zamykania drzwi jak wychodzę siku.
    P.G.