    Subject: Re: Pytanie o zawiasy
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Mon, 2 Jul 2018 00:14:39 +0200

    W dniu 01-07-18 o 18:11, marko pisze:
    > Witam
    > Mam zawiasy 2 lata na 6 miesięcy, dostałem je w czerwcu 2016 roku. Czyli
    > 2 lata juz minelo i czytalem o okresie proby 6 miesiecznym, czyli bede
    > czysty w grudniu. I teraz pytanie. Jak bede mial sprawe z podobonego art
    > np w listopadzie, ale wyrok uprawomocni sie np w lutym 2019 bo bede sie
    > odwolywal itd to czy mi odwiesza zawiasy?

    Kluczowym dla Ciebie jest art. 75 kk: "Sąd zarządza wykonanie kary,
    jeżeli skazany w okresie próby popełnił podobne przestępstwo umyślne, za
    które orzeczono prawomocnie karę pozbawienia wolności bez warunkowego
    zawieszenia jej wykonania." Jest tam jeszcze kilka kolejnych paragrafów,
    które sobie przeczytaj. generalnie liczy się chwila popełnienia czynu, a
    nie chwila skazania. Ale i znaczenie ma par. 4 - sąd nie może zasądzić
    wykonania kary po upływie 6 miesięcy od upływu zawieszenia.