eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPytanie do Lecha W.: "Czy ukryta broń przechowywana jest w sejfie spełniającym normę S1 obecnie wymagany w ustawie o broni i amunicji?" ;-) › Re: Pytanie do Lecha W.: "Czy ukryta broń przechowywana jest w sejfie spełniającym normę S1 obecnie wymagany w ustawie o broni i amunicji?" ;-)
    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pytanie do Lecha W.: "Czy ukryta broń przechowywana jest w sejfie
    spełniającym normę S1 obecnie wymagany w ustawie o broni i amunicji?" ;-)
    Date: Thu, 05 Jul 2018 11:12:52 +0200 (CEST)

    r...@k...net pisze:

    > Nie, nie zrozumiałem. Nasz były prezydent ani mnie ziębi ani grzeje,
    > tym bardziej jego niekończące się "wybryki". Szanuję go jako byłego
    > prezydenta (tak samo jak każdego innego byłego ale jeszcze żyjącego)
    > ale nie za to jakim był prezydentem ani jakim jest byłym
    > prezydentem. A tak na marginesie to coraz częściej się zastanawiam po
    > co nam prezydent?

    Prezydent jest RP3 potrzebny dla potrzeb protokołu dyplomatycznego by
    się nie odróżniać od "okolicznych praktyk". Jednak to jakie prezydent
    ma mieć uprawnienia to już całkiem inna bajka. Prezydent na jedną
    kadencje Lech Wałęsa miał i sobie zagarnął znacznie więcej uprawnień niż
    obecna konstytucja przewiduje. Prezydent z wyborów powszechnych
    jakieś nie fasadowe uprawnienia jednak powinien mieć.

    Ja się zaczynam przychylać do koncepcji wydłużenia kadencji prezydenta
    (6-7 lat) z zakazem reelekcji (jak w Meksyku).

    BTW Lech Wałęsa od falandyzacji prawa [1] jako "twarz" protestów w
    obronie wysokich standardów przestrzegania dobrych prawnych obyczajów
    przez władze to dla mnie zabójcza ironia, _wręcz farsa_ .

    [1] https://pl.wikipedia.org/wiki/Falandyzacja

    --
    A. Filip