  • 1. Data: 2017-09-30 22:01:03
    Temat: Prawa demonstranta dobrze zorganizowanego i wyposażonego :-)
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Czy działania demonstrantów na tym zdjęciu podpadłyby pod jakieś
    paragrafy prawa w Polsce?

    [ Demonstranci w szyku z traczami spychają (?) paru policjantów
    próbujących zablokować przemarsz ]

    http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-41454707
    | Sweden: Clashes at neo-Nazi rally in Gothenburg

    A. Filip

  • 2. Data: 2017-10-01 10:18:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30-09-17 o 22:01, A. Filip pisze:
> [...]
    > paragrafy prawa w Polsce?
    >
    > [ Demonstranci w szyku z traczami spychają (?) paru policjantów

    Szwedzkiego prawa nie znam, ale wg polskiego dość poważnie zastanawiał
    bym się nad zarzutem dla organizatorów sprawstwa kierowniczego do
    przestępstwa z art. 223 kk. Wszak z góry wydając tarcze przewidywali i
    godzili się na to.

  • 3. Data: 2017-10-01 10:54:00
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > bym się nad zarzutem dla organizatorów sprawstwa kierowniczego do
    > przestępstwa z art. 223 kk. Wszak z góry wydając tarcze przewidywali i

    Użyta _plastikowa tarcza_ ma być (grupową) _napaścią_ *lub*
    "podobnym niebezpiecznym narzędziem" [1]?

    IMHO byłaby to krótkowzrocznie głupia ścieżka oskarżenia karania _chyba_
    że funkcjonariusze odnieśliby obrażenia. IMHO Zysk w stosunku do
    zarzutów "utrudniania działań policjanta na służbie" byłby niewart
    kosztów w szacunku dla prawa. Pewnych zarzutów nie opłaca się nadużywać
    bo potem ludzie takie już "nie naciąganie" zarzuty zaczynają traktować
    jako "to nic specjalnego". Ludzie przestają wtedy bardzo starannie/ostrożnie
    kalkulować "eskalację".

    _Dla mnie_ celem KK-223 jest ostre zniechęcanie do działań z nieśladowym
    ryzykiem ponad 7 dni zwolnienia chorobowego dla policjanta.

    [1] https://www.arslege.pl/czynna-napasc-na-funkcjonariu
    sza-publicznego/k1/a258/

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2017-10-01 11:05:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.10.2017 o 10:54, A. Filip pisze:

> [...]
    > że funkcjonariusze odnieśliby obrażenia. IMHO Zysk w stosunku do
    > zarzutów "utrudniania działań policjanta na służbie" byłby niewart

    Przecież o żadnym szacunku do prawa obecnie nie może być mowy. Partia
    rządząca leci w chuja nawet nie udając dla przyzwoitości, że ma
    jakikolwiek szacunek dla prawa oraz swojej nazwy i właśnie przejęła sądy
    powszechne. Obywatel który wierzy w szacunek partii rządzącej do prawa
    jest obecnie frajerem.

    Shrek

  • 5. Data: 2017-10-01 11:21:45
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

> [...]
    > jakikolwiek szacunek dla prawa oraz swojej nazwy i właśnie przejęła
    > sądy powszechne. Obywatel który wierzy w szacunek partii rządzącej do

    A PiS się nie powoływał na "tak jak w ..."? Do standardów którego
    europejskiego państwa bezprawia wyrównała w dół RP3/4? :-)

    --
    A. Filip

  • 6. Data: 2017-10-01 11:28:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.10.2017 o 11:21, A. Filip pisze:

    > A PiS się nie powoływał na "tak jak w ..."? Do standardów którego
    > europejskiego państwa bezprawia wyrównała w dół RP3/4? :-)

    Nie wiem co masz na myśli.

    Ale powoływanie się na to, że "naciganie" prawa w stosunku do
    demonstrantów powoduje erozję prawa i utratę zaufania owych obywateli do
    prawa jest... no skrajną naiwnością.

    Każdy ogarnięty obywatel wie, że państwo ma jego prawa w dupie, a nawet
    jak obywatel jakieś prawo niby ma, nawet zapisane w ustawie bądź
    konstytucji, to "państwo" może je sobie mieć w dupie (czytaj "wygasić").
    Więc o żadnym szacunku obywateli do prawa nie może być mowy.

    Shrek

  • 7. Data: 2017-10-01 22:57:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01-10-17 o 10:54, A. Filip pisze:

    > Użyta _plastikowa tarcza_ ma być (grupową) _napaścią_ *lub*
    > "podobnym niebezpiecznym narzędziem" [1]?

    Nie, dowodem na to, że z góry zakładali napaść na funkcjonariuszy.

  • 8. Data: 2017-10-02 06:33:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie, dowodem na to, że z góry zakładali napaść na funkcjonariuszy.

    Albo raczej, że z góry zakładali, że policja napadnie na nich. Nie znam
    się zbyt dobrze na zadymach, ale lgika mi mówi, ze jak chcesz kogoś
    napierdalać to bierzesz pałę czy inny miech, a jak się bronić to tarczę.

    Także owszem, z góry zakładali napierdalankę z policją, ale żeby z
    posiadania tarczy zakładać, że to oni będą stroną napierdalającą to już
    trzeba być prawnikiem poziom powiedzmy piotrowicz. Ale wtedy to równie
    dobrze mogliby mieć białe róże;)

    Shrek

  • 9. Data: 2017-10-02 07:51:36
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

> [...]
    > posiadania tarczy zakładać, że to oni będą stroną napierdalającą to
    > już trzeba być prawnikiem poziom powiedzmy piotrowicz. Ale wtedy to

    Posiadania _samej_ plastikowej tarczy "klasycznej". Tarcza w kombinacji
    z "mieczem" (pałą) to już IMHO inna kategoria niż każde z osobna.

    P.S. W historii uzbrojenia były "tarcze ze szpikulcem".
    Front Północny takich nie używał.

    --
    A. Filip

  • 10. Data: 2017-10-02 09:50:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.10.2017 o 07:51, A. Filip pisze:

    > Posiadania _samej_ plastikowej tarczy "klasycznej". Tarcza w kombinacji
    > z "mieczem" (pałą) to już IMHO inna kategoria niż każde z osobna.

    Ale z tego co widzę ci mieli same tarcze. Tarcze z pałami to raczej
    domena policji. Przeprowadzenie dowodu, że mieli tarcze więc chcieli
    napierdalać policjantów jest oczywiście możliwe, tyle że tylko w
    państwach gdzie sąd taką głupotę przyklepie, czyli na przykład u nas po
    reformie sądownictwa. Tak naprawdę nawet tarcze nie są do tego
    potrzebne. W sumie nic nie jest potrzebne oprócz posłusznego prokuratora
    i sędziego (no i podsądnego).

    Nie to żebym nazioli bronił, ale wyposażenie wskazywało jedynie na to że
    przewidywali napierdalanie się z policjantami, ale posiadanie tarczy
    raczej wskazuje na to że mieli zamiar stawiać opór niż atakować. Do
    atakowania służą pały, płyty chodnikowe i koktajle mołotowa, nie tarcze.
    Przynajmniej tak mi logika podpowiada:P

    Shrek