eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawa demonstranta dobrze zorganizowanego i wyposażonego :-) › Re: Prawa demonstranta dobrze zorganizowanego i wyposażonego :-)
    From: "A. Filip" <a...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawa demonstranta dobrze zorganizowanego i wyposażonego :-)
    Date: Sun, 01 Oct 2017 10:54:00 +0200 (CEST)

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Szwedzkiego prawa nie znam, ale wg polskiego dość poważnie zastanawiał
    > bym się nad zarzutem dla organizatorów sprawstwa kierowniczego do
    > przestępstwa z art. 223 kk. Wszak z góry wydając tarcze przewidywali i
    > godzili się na to.

    Użyta _plastikowa tarcza_ ma być (grupową) _napaścią_ *lub*
    "podobnym niebezpiecznym narzędziem" [1]?

    IMHO byłaby to krótkowzrocznie głupia ścieżka oskarżenia karania _chyba_
    że funkcjonariusze odnieśliby obrażenia. IMHO Zysk w stosunku do
    zarzutów "utrudniania działań policjanta na służbie" byłby niewart
    kosztów w szacunku dla prawa. Pewnych zarzutów nie opłaca się nadużywać
    bo potem ludzie takie już "nie naciąganie" zarzuty zaczynają traktować
    jako "to nic specjalnego". Ludzie przestają wtedy bardzo starannie/ostrożnie
    kalkulować "eskalację".

    _Dla mnie_ celem KK-223 jest ostre zniechęcanie do działań z nieśladowym
    ryzykiem ponad 7 dni zwolnienia chorobowego dla policjanta.

    [1] https://www.arslege.pl/czynna-napasc-na-funkcjonariu
    sza-publicznego/k1/a258/

    --
    A. Filip