    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pozew w postępowaniu upominawczym - do jakiej kwoty
    Date: Mon, 07 Jan 2008 14:22:17 +0100

    Piotr pisze:

    > Niestety nie mam uznania dlugu (probowalem wyciagnac ale klient jest
    > cwany i miga sie od tego), faktury tez nie mam podpisanej, ale od
    > jakiegos czasu nie musze juz miec podpisanej faktury, tak jest
    > przynajmniej w US i PIH, wystarczy ze jest moj podpis na fakturze (np w
    > Fakturce WAPRO nie ma nawet miejsca na podpis odbioru faktury)
    > Nie wiem czy mam racje ale moim zdaniem faktura + potwierdzenie nadania
    > listu jest wystarczajace, klient zadnej z tych faktur nie zwrocil ani
    > nie zakwestionowal.
    >
    > Juz sam nie wiem, nakazowe czy upominawcze?

    Możesz poprosić o wydanie nakazu zapłaty w postępowaniu upominawczym.
    Jeśli sąd zechce, to to zrobi. Swoją drogą kiedyś otrzymałem taki nakaz
    zapłaty, niezałączając do pozwu zupełnie żadnych dokumentów, nawet
    kopii. Opisałem tylko sytuację w pozwie.

    Oczywiście postępowanie zwykłe (nie uproszczone), skoro sądzisz się o
    24 000zł.

    > Dostalem nakaz zaplaty w postepowaniu upominawczym po prawie miesiacu
    > dostalem pieniadze od komornika. Rozprawy nie bylo bo genialny pozwany
    > (Sp. z o.o.) zmienil siedzibe i nie zglosil do KRSu nowej, sad ktory
    > rozpatrywal pozew wyslal na stary adres i jak dostal zwotke to uznal ze
    > zostalo doreczone :)

    Bardzo przydatny, ale też niebezpieczny zwyczaj.

    > Dziekuje za bardzo pomocne i obszerne odpowiedzi

    Powodzenia.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz