    From: Wojtek <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Powiadomienie o popełnieniu przestepstwa
    Date: Mon, 13 Nov 2017 09:54:39 +0100

    W dniu 2017-11-13 o 07:40, cef pisze:

    > A generalnie chciałbym wiedzieć czy jak minister ale jako osoba fizyczna -
    > ot będąc na spacerze prywatnie w czasie wolnym albo u cioci na imieninach
    > się dowie o jakimś przestępstwie, to jako, że służbowo pełni funkcję
    > publiczną związaną z pewnym stopniem zaufania społecznego czy ma
    > większy moralny obowiązek coś z tym zrobić czy nie.

    Wszyscy mamy obowiązek społeczny powiadomić o przestępstwie. Niektórzy
    funkcjonariusze mają obowiązek karny.

    > I nie chodzi tu o "dowie się" w sensie formalnego powiadomienia
    > pismem urzędowym, tylko dowie się w sensie usłyszał,
    > zobaczył, brał udział itp

    Nie sądzę by na podstawie plotek ktoś musiał powiadamiać o
    przestępstwie. Jeśli ja Ci powiem, że Kowalski dzisiaj zabił Maliniaka -
    to co z tym zrobisz? Polecisz z tym na policję?

    Pozdrawiam,
    Wojtek