    Subject: Re: Powiadomienie o popełnieniu przestepstwa
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Mon, 13 Nov 2017 07:40:43 +0100

    W dniu 2017-11-13 o 06:52, cef pisze:

    > To dziwne, że potem minister też papla na konferencji
    > prasowej, że rząd nie popiera tych haseł.
    > Czyli rząd jako instytucja wie, że popełniono przestępstwo
    > (skoro sam o nim papla) ale nic nie robi?

    > Banialuki są banialukami, a to akurat są fakty.

    > Ja pytałem czym się różni mój status dotyczący obowiązku powiadamiania
    > (czyli społeczny obowiązek) od statusu instytucji państwowej.
    > Jeśli minister na konferencji prasowej oświadcza, że nie popiera,
    > to znaczy, że widział i zna te hasła.
    > Jeśli widział i wie i ma obowiązek powiadomić, to dlaczego tego nie robi?

    A generalnie chciałbym wiedzieć czy jak minister ale jako osoba fizyczna -
    ot będąc na spacerze prywatnie w czasie wolnym albo u cioci na imieninach
    się dowie o jakimś przestępstwie, to jako, że służbowo pełni funkcję
    publiczną związaną z pewnym stopniem zaufania społecznego czy ma
    większy moralny obowiązek coś z tym zrobić czy nie.
    I nie chodzi tu o "dowie się" w sensie formalnego powiadomienia
    pismem urzędowym, tylko dowie się w sensie usłyszał,
    zobaczył, brał udział itp