    From: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Policja z kamerami
    Date: Sun, 10 Feb 2019 12:14:40 +0100

    Dnia 10 Feb 2019 10:59:59 GMT, Budzik napisał(a):

    > Z drugiej strony sprzet tez jest zawodny, czasem funkcjonariusz jest po
    > słuzbie i czy chcielibysmy zeby nie interweniował dlatego, ze nie moze
    > nagrac?

    Gliniarz po służbie jest zwykłym człowiekiem i nie ma obowiązku dbać o
    porządek ani twoją całą d... Zamiast tego naucz się kug-fu i interweniuj
    czy broń się sam :) Mówiąc krótko, proponuję bardziej proobywatelską
    postawę. I każdy dziś ma komórkę i może zadzownić na policję. Inne
    czasy.
    A co do kamer to myślę że 3 proste zasady:
    1. Każdy gliniarz ma kamerę.
    2. Cokolwiek zrobi w mundurze bez kamery będzie przestępcą.
    3. Nagrania są nie do skasowania i powszechnie dostępne, bezwarunkowo.
    Spowodowałyby całkiem inne postrzeganie policji, odsiew osobników
    sadystycznych i socjopatycznych, znaczny spadek zadania śmierci czy
    torturowania osób wobec ktorych podejmowane są interwencje.

    --
    Jacek
    I hate haters.