    From: "Danusia" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Podatek za darowaną działkę
    Date: Tue, 10 Apr 2018 10:16:51 +0200

    news:5acbd34c$0$672$65785112@news.neostrada.pl...

    > O przepraszam, już lecę z tym na p.s.p.podatki. Gdyby jednak ktoś coś
    > tutaj wiedział, to poproszę.

    Trzeba spisać umowę darowizny. W umowie określić wartość działki wraz z
    zabudową.
    Resztę załatwia obdarowany, czyli zgłasza do Urzędu Skarbowego i płaci
    podatek. Jeżeli wartość działki będzie zaniżona to US ją zmieni (tak jak w
    przypadku sprzedaży auta po zaniżonej cenie).
    Jednak ja radzę aby wszystkie te czynności wykonać z udziałem notariusza.
    Koszt notariusza zazwyczaj ponosi obdarowany.