    From: "Wiesia" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: PRACA na 1/2 etatu a emerytura
    Date: Tue, 14 Jan 2003 15:28:15 -0000

    Tak mi się kojarzy że włąsnie o tym mówiła reforma- ZUS również liczy nie
    lata, a kwotę odłożonych składek... zresztą i tak gros emerytury to drugi
    filar, a tam juz nikt nie liczy etatów tylko pieniądze. W kazdym razie
    składki za pół etatu są odprowadzane i do ZUS i do OFE.
    <cyt>
    Emeryturę z I filaru stanowić będzie kwota otrzymana przez podzielenie sumy
    zaewidencjonowanych składek na koncie w ZUS przez statystyczną średnią
    oczekiwaną długość dalszego trwania życia (wyrażoną w miesiącach) dla osób w
    wieku równym wiekowi przejścia na emeryturę. O wysokości emerytury z filaru
    I (repartycyjnego) decydować będzie zaewidencjonowany na koncie
    ubezpieczonego "kapitał", uzależniony od stopy składki na ubezpieczenie
    emerytalne, zarobków, objętych ubezpieczeniem oraz sposobu waloryzacji. O
    jej wysokości decydować będzie także wiek przejścia na emeryturę oraz
    średnia statystyczna długość trwania życia dla danego wieku w momencie
    przejścia na emeryturę.
    </cyt> ani słowa o etatach, to bodajże w systemie ZUS-only było czynnikiem
    decydujacym
    Zresztą, nie jestem pewna, czy przypadkiem pracy na pól etatu nie wlicza się
    jakoś do stażu pracy przy wyliczaniu np. kapitau początkowego? (przy
    urlopach się wlicza, w UP też).

    *** w...@s...pl * www.ePolisa.republika.pl ***
    ubezpieczenia, kredyty, doradztwo- fachowo, rzetelnie, konkretnie

    // wskazówki nt odczytywania kalkulacji www.ePolisa.republika.pl/pdf.htm

    Użytkownik Sławek <w...@p...multinet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:avv2f1$8s$...@n...tpi.pl...

    > Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał w wiadomości