    From: poilkj <u...@d...invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: POCZTA POLSKA - Zaginiona przesyłka
    Date: Tue, 01 Jun 2004 18:15:10 -0500

    iwi wrote:

    > wg mnie regulamin regulaminem, ale jak jest pobranie 1100zl to Poczta
    > powinna wyplacic taka sume, w przypadku uszkodzenia paczki wyplaca
    > odszkodowanie te 100zl, ale ciagle powinna dac te 1100zl
    > Po to jest ubezpieczenie, a nie po to ze zaginelo.
    > Bo tak jest to chore. Wysylasz paczke i listonosz widzi ze pobranie 1000zl.
    > Widzi ze nie ma ubezpieczenia, wiec sru - do kieszeni - i sciagaja mu z
    > pensji 100zl, a on wystaiwia na Allegro za 500zl - w ciagu miesiaca jest
    > sobie w stanie dorobic 5 krotna pensje. Wiec cos tutaj jest nie tak.
> [...]

    Fajna filozofia.
    Może tak mogłoby być, że watość pobrania jest jednocześnie wartością
    ubezpiecznia. Ale na razie tak nie jest.
    Z drugiej strony zaraz podniosłyby się głosy, że są zmuszani do
    ubezpieczania paczki, chociaż w ogóle tego nie chcą, bo tam są np
    dokumenty za 5 gr, a tylko pobranie ma być na 1000 zł i jak zginie to
    nic się nie stanie.

    Jeżeli paczka jest warta 1000 zł to się ją wysyła jako paczkę
    wartościową za 1000 zł, a nie za 100.
    Skoro ktoś się zdecydował wysłać za 100, to dlaczego ma teraz dostać
    odszkodowanie za 1000 zł.
    Wysyłając paczkę za 1000 zł zawsze ubezpieczam ją trochę więcej mając
    nadzieję, że ukradną :-)