    From: "Artur Ch." <s...@r...pbz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odpowiedzialność rodziców za długi dorosłego syna
    Date: Fri, 6 Aug 2004 07:33:32 +0200

    Dnia 6 sie o godzinie 07:17, na pl.soc.prawo, Dredd napisał(a):

    > rodzinnego - czyli np
    >
    > Rodzice dorosłego syna nie odpowiadają za jego długi alimentacyjne.
    > Może jedynie dojść do tego że w razie trudności w uzyskaniu alimentów
    > od niego - może powstać ich własny obowiązek alimentacyjny jako
    > osób zobowiązanych do alimentacji w dalszej kolejności.
    > Ich odpowiedzialność nie ma wówczas żadnego bezpośredniego
    > związku z długami syna
    > Alimenty nalezne w takiej sytuacji od rodziców ojca dziecka są np.
    > obliczane na nowo przy uwzględnieniu możłiwości zarobkowych i
> [...]

    Hmmmm czy to działa także w drugą stronę?
    Tzn. dziadkowie ze strony matki także płacą _solidarnie_ alimenty na to
    dziecko? Czy tylko dziadkowie ze strony ojca który wyjechał "na saxy"?
    Teraz dalej:
    - jeżeli ten ojciec płaci alimenty, ale nie ma rozwodu, i na tych "saxach"
    dorobi się kolejnego potomka, czy dziadkowie ze strony "jeszcze żony" będą
    partycypować w alimentach?

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423