    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Obowiązek brania paragonu, bo ochrona nie wypuści
    Date: Sun, 07 Oct 2018 15:01:38 +0200 (CEST)

    q...@t...no1 (Queequeg) pisze:
> [...]
    > ochroniarz wzywa policję, a potem jest karany za nieuzasadnione wezwanie?
    >
    > Zakładałem, że w takiej sytuacji po prostu powiem, że albo się odczepi,
    > albo wzywam policję. I na policję sobie poczekam, zakupy im pokażę (bez
    > paragonu, bo nie biorę śmieci), a później pozew przeciwko sklepowi (bo to
    > przecież nie kaprys ochroniarza, tylko ktoś mu kazał tak robić), może coś
    > by się na tym ugrało.
    >
    > Ktoś to przerabiał?
    >
    > Czy może nie mam racji i muszę brać paragony, bo każdy ochroniarz może
    > mnie oskarżyć o kradzież i pozbawić wolności za samo to, że istnieję?

    Ochroniarz także "przed kradzieżowy" który nic nie może zrobić w
    przypadku "jakoś dość w miarę uzasadnionego podejrzenia kradzieży" byłby
    śmieszny, nieprawdaż? IMHO Minimum twoich problemów to "strata CZASU".
    Widać kasjer chce mieć dupę krytą przed oskarżeniem narażenia ochrony
    przynajmniej na stratę czasu. Kasjer(ka) _jako pracownik_ odpowiada za
    danie klientowi paragonu, a co z tym klient zrobi (byle nie na jego oczach)
    to już całkowicie nie jego sprawa.

    Mi raz "bramka zapiszczałą" na towar z innego sklepu który nie został
    rozbrojony po zakupie. Na paręnaście lat zakupów możesz obstawiać
    przynajmniej jeden podobny "problem do starannego sprawdzenia".

    --
    A. Filip