  • 51. Data: 2018-03-13 12:08:37
    Temat: Re: Niech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele]
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 12 Mar 2018 07:54:14 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > Joz się paru takich cfaniaków przewiozło na tego typu sprzedażach
    > Duża siec handlowa raczej nie zaryzykuje bo pewnie mają opinie prawne że to nie
    przejdzie a mniejszych co zechcą tak zrobić nasz fiskus czy kto tam po drodze
    uświadomi szybko że drogo to ich kosztuje.

    Ciekawe, czy przewiezie się Ojciec Doktor Dyrektor, który w dzień święty
    sprzedaje książki z domieszką dewocjonaliów:

    4607,rydzyk-gardlowal-w-sprawie-zakazu-handlu-a-tera
    z-sklep-przy.html#Z_BoxNewsLinkImg&a=167&c=96

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

  • 52. Data: 2018-03-13 14:00:49
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Ciekawe, czy przewiezie się Ojciec Doktor Dyrektor, który w dzień święty
    > sprzedaje książki z domieszką dewocjonaliów:

    4607,rydzyk-gardlowal-w-sprawie-zakazu-handlu-a-tera
    z-sklep-przy.html#Z_BoxNewsLinkImg&a=167&c=96

    Czy opinia/opis "dziennikarzy Tygodnika Nie" jest dla ciebie
    rozstrzygającym dowodem w sprawie o ile tylko Gazeta Wyborcza
    go przedrukuje? Pierwsze z brzegu możliwe wyjaśnienie: sprzedaje
    książki religijne pomagające jeszcze bardziej święcić dzień święty :-)

    --
    A. Filip

  • 53. Data: 2018-03-13 14:35:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 12 Mar 2018 14:40:18 +0100 (CET), "A. Filip"
    <a...@p...pl> wrote:
    > Musieliby jeszcze pokombinować jak sprzedawać więcej pieczywa niż
    > telewizorów. Jak się aż tak autorytatywnie wypowiadasz na grupie
    > *prawo* to może chociaż przeczytaj te parę zdań z ustawy?

    Jeśli sklep RTV zacznie sprzedawać świeże pieczywo to ilościowo w
    niedzielę sprzeda tego więcej niż telewizorów, więc w czym problem?
    To się samo obroni :)

    --
    Marek

  • 54. Data: 2018-03-13 14:40:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 12 Mar 2018 18:50:09 +0100, Wojciech Bancer
    <w...@g...com> wrote:
    > Ale po co tak kombinować? Sklepy RTV & AGD mogłyby w końcu
    > zaakceptować to co się dzieje w nich od dawna i po prostu
    > otworzyć się jako showroom sklepu internetowego.

    Ta, a później trzeba się męczyć z takimi:

    https://youtu.be/hlV-kl5Futw

    --
    Marek

  • 55. Data: 2018-03-13 14:56:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.03.2018 o 14:35, Marek pisze:

    > Jeśli sklep RTV zacznie sprzedawać świeże pieczywo to ilościowo w
    > niedzielę sprzeda tego więcej  niż telewizorów, więc w czym problem? To
    > się samo obroni :)

    Obroni się, albo i nie. Przecież tu nie chodzi o to kto ma rację, tylko
    o to, że ma być jak pis wymyślił.

    Ja bym ich własną bronią. Podpisać umowę franczyową z księdzem i
    otworzyć w niedzielę stoisko z dewocjonaliami. Do każdego telewizora
    płyta DVD z papieżem polakiem. No i kurwa zobaczymy czy skarbówka będzie
    Kościół za Papieża Polaka ścigać:P Dla pewności można dodać DVD ze
    smoleńskiem i jakiś miniserial z wyklętymi. I jak ktoś się przypierdoli,
    to do mediów, że dyskryminacja katolików, antyklerykalizm i bóg wie co
    jeszcze.

    PS - kiedyś nieświadomie uczestniczyłem w pielgrzymce motocyklowej.
    Znaczy w rajdzie, ale żeby zrobić przejazd kolumny to trzeba to zgłosić
    i policja robiła problemy. Potem dowiedziałem się, że organizator dał na
    mszę i jak się okazało, że to pielgrzymka to problemów nie było. Część
    uczestników nawet ku zdziwieniu proboszcza ma mszy się stawiła;)

    Shrek

  • 56. Data: 2018-03-13 19:53:53
    Od: kapitalikk <a...@g...com>

    > Czyli w 2-3 miesiące "na każdym zapyziałym dworcu" będzie sklep+? :-)

    Czy nie wydaje Was się, że żyjemy w kraju idiotów?
    Czy ktoś może zna zapis niemieckiego prawa o tym, że nie wolno handlować
    w niedzielę?

    Mnie się wydaje, a to mi wolno, że jeśli ktoś w tym kraju miałby nawet
    najlepsze intencje, to pewna grupa, wg mnie niepochodząca z tego kraju z
    upartością godną maniaka, stara się wmówić, że należy handlować w
    niedzielę. Co dziwne. W wielu przypadkach są to właściciele sklepów,
    które w niemieckie niedziele są zamknięte.
    Czy Niemczy też rozkładają prawo na drobne, w przypadku handlu w niedzielę?

    To takie moje wydajemisię o tych utajnionych obcych siłach starających
    się wpływać na głupie społeczeństwo. Zwłaszcza, że w większości pochodzą
    (ci właściciele z krajów, gdzie te zakazy obowiązują) Ale w Polsce to by
    chcieli se pobrykać.

    Podobno Leviatan robił badania dotyczące wielkości zakupów. Tu mogę się
    mylić, bo jedynie o tych badaniach słyszałem, ale zamknięcie sklepów w
    niedzielę nie zmniejsza wielkości tygodniowych zakupów. Niech mnie ktoś
    poprawi, jak zna szczegółowo wyniki tych badań.

  • 57. Data: 2018-03-13 20:00:47
    Od: kapitalikk <a...@g...com>

    A co będzie w miejscowości, gdzie nie szyny nie dochodzą i PKS niedojeżdza?
    Ale dworzec z hipermarketem można wybudować?
    Od czegoś trzeba zacząć.
    Zaraz zeżremy własne koszule. Dlaczego ciągle uważamy ustawodawcę za
    idiotę a samych siebie za mądrzejszych?
    W przeważającej większości mądre społeczeństwo dostaje po dupie od
    głupiego ustawodawcy. A może jest odwrotnie? Może nie należy w każdym
    zdaniu doszukiwać się podtekstów a jedynie sprawdzić, jakie były
    intencje ustawodawcy?

  • 58. Data: 2018-03-13 20:54:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 marca 2018 20:00:49 UTC+1 użytkownik kapitalikk napisał:

> [...]
    > głupiego ustawodawcy. A może jest odwrotnie? Może nie należy w każdym
    > zdaniu doszukiwać się podtekstów a jedynie sprawdzić, jakie były

    Dokłądnie tak jest jak piszesz w tym i poprzednim poście
    Tu na grupie jeden z drugim mądroci pisze że z każdej biedronki dworzec zrobią a
    markety rtv beda bulki w cenie 50 calowych telewizorów sprzedawać a wyjdzie po prostu
    normalnie- sklepy będa w niedziele zamkniete a kupujący ię do tego przyzwyczaja
    Tak bywa w niektórych cywilizowanych krajach i nikt z tego tragedi nie robi

  • 59. Data: 2018-03-14 07:58:41
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-03-13 o 19:53, kapitalikk pisze:

> [...]
    > które w niemieckie niedziele są zamknięte.
    > Czy Niemczy też rozkładają prawo na drobne, w przypadku handlu w niedzielę?

    W Niemczech jest to w gestii władz lokalnych, dlatego był artykuł jak to
    Polacy w ostatnią niedzielę jeździli do niemiec na zakupy...

> [...]
    > się wpływać na głupie społeczeństwo. Zwłaszcza, że w większości pochodzą
    > (ci właściciele z krajów, gdzie te zakazy obowiązują) Ale w Polsce to by

    Jest głupie prawo, to się z niego korzysta. To, że w innych krajach jest
    zamknięte często bardziej wynika z lokalnych uwarunkowań i
    przyzwyczajeń, a tam, gdzie jednak kultura się zmienia, to i to prawo
    zmieniają. Ogólnie takie regulacje przynoszą niepotrzebnie więcej szkody
    niż pożytku.

    Jak już chciano zrobić coś dla pracujących w niedzielę, to wystarczyło
    wprowadzić obligatoryjny dodatek za pracę w ten dzień i część sklepów
    sama by się zamknęła.

> [...]
    > niedzielę nie zmniejsza wielkości tygodniowych zakupów. Niech mnie ktoś
    > poprawi, jak zna szczegółowo wyniki tych badań.

    tia, po 1 niedzieli nie można tego stwierdzić, z prostego powodu, ludzie
    robili zakupy na zapas, bo sa nieprzyzwyczajeni, więc zmarnuje się
    więcej żywności. Ogólnie zmniejszy się wielkość tygodniowych zakupów,
    gdyż część z nich to zakupy rzeczy niepotrzebnych robionych
    spontanicznie, te się zmniejszą z 2 powodów
    1) mniej dni handlowych, więc mniej czasu na takie zakupy
    2) zwiększenie kolejek w piątek i sobotę zniechęci do takich zakupów

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 60. Data: 2018-03-14 09:28:24
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2018-03-13 o 14:00, A. Filip pisze:

> [...]
    > go przedrukuje? Pierwsze z brzegu możliwe wyjaśnienie: sprzedaje
    > książki religijne pomagające jeszcze bardziej święcić dzień święty :-)

    Inne wytłumaczenie: wykonuje pracę zarobkowa polegającą na handlu
    pokazując, że w "dzień święty" można pracować tak jak w dzień powszedni.

    Tak więc to można sobie interpretować tak jak każe dowolna partia
    polityczna.

    Pozdrawiam,
    Wojtek