  • 21. Data: 2018-03-11 19:29:45
    Temat: Re: Niech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele]
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Sat, 10 Mar 2018 21:49:23 +0100, Animka napisał(a):

    > A na stacjach benzynowych będa sprzedawać mięso.

    Dzisiaj byłem na stacji BP. Można było na niej kupić nawet świeżo pieczone
    kajzerki.

    --
    Yakhub

  • 22. Data: 2018-03-11 22:42:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > A na stacjach benzynowych będa sprzedawać mięso.

    Mam nadzieje.
    Gdzie indziej kupic karkowke na grila ?

    J.

  • 23. Data: 2018-03-12 12:34:58
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Sat, 10 Mar 2018 20:21:38 +0100, w <p81b8a$tsg$1@node2.news.atman.pl>,
    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > No więc ja też czekam co tym razem przypadkowe społeczeństwo wymyśli w
    > obochodzeniu upierdliwego prawa, ostatnio robiliśmy tak w PRLu, troche
    > wyszliśmy z wprawy bycia niepokornymi.

    Pierwsze pytanie - czy dworzec musi być czynny? :)
    Mnóstwo mamy porzuconych linii kolejowych -- jest pole do kreatywnego myśłenia
    :)
    No i zawsze można uruchomić jakiś "dworzec" przy galerii -- częstotliwość
    kursowania mikrobusa 1 raz na tydzień :)

  • 24. Data: 2018-03-12 14:22:17
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2018-03-09 o 17:06, A. Filip pisze:

    > Czyli w 2-3 miesiące "na każdym zapyziałym dworcu" będzie sklep+? :-)

    To prawo łatwo obejść. Więc zapewne dojdą nowe regulacje
    anty-obejściowe. Skutek będzie taki, że handel będzie przeregulowany a
    legalna sprzedaż takiego chleba, wskutek różnych lepszych i gorszych
    poprawek, okaże się czynnością prawną skomplikowaną i wymagającą
    ekspertyz prawnych.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 25. Data: 2018-03-12 14:25:29
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 12.03.2018 o 14:22, Wojtek pisze:

> [...]
    > legalna sprzedaż takiego chleba, wskutek różnych lepszych i gorszych
    > poprawek, okaże się czynnością prawną skomplikowaną i wymagającą

    A mnie się wydaje, że nikomu nie będzie się opłacać robić takich rzeczy
    a straty okażą się w dużej mierze mityczne.

    Żeby kupić chleb, to wystarczą osiedlowe "Żabki".

    p. m.

  • 26. Data: 2018-03-12 14:32:33
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2018-03-12 o 14:25, m pisze:

    > Żeby kupić chleb, to wystarczą osiedlowe "Żabki".

    A jak sklep RTV postawi u siebie stoisko z pieczywem to sklep RTV będzie
    mógł być otwarty - bo stał się właśnie piekarnią. I wtedy potrzebna
    będzie regulacja: że są towary zakazane (czyli jakie są zakazane). Albo,
    że potrzebna będzie definicja prawna piekarni. itd

    Jak widać jeden głupi przepis (o zakazie/ograniczeniu handlu) generuje
    kolejne głupie przepisy. A potem się dziwimy: dlaczego to prawo jest
    takie skomplikowane.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 27. Data: 2018-03-12 14:40:18
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Wojtek <w...@o...pl> pisze:

> [...]
    >
    > Jak widać jeden głupi przepis (o zakazie/ograniczeniu handlu) generuje
    > kolejne głupie przepisy. A potem się dziwimy: dlaczego to prawo jest

    Musieliby jeszcze pokombinować jak sprzedawać więcej pieczywa niż
    telewizorów. Jak się aż tak autorytatywnie wypowiadasz na grupie
    *prawo* to może chociaż przeczytaj te parę zdań z ustawy?

    http://orka.sejm.gov.pl/proc8.nsf/ustawy/870_u.htm

    --
    A. Filip

  • 28. Data: 2018-03-12 14:45:12
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-03-12 o 14:40, A. Filip pisze:

    > Musieliby jeszcze pokombinować jak sprzedawać więcej pieczywa niż
    > telewizorów. Jak się aż tak autorytatywnie wypowiadasz na grupie
    > *prawo* to może chociaż przeczytaj te parę zdań z ustawy?

    ale tu brak logiki, przecież zanim zacznie sprzedawać, to ma co najwyżej
    przypuszczenia, wiedzieć, co sprzedaje się lepiej w dzień wolny bedzie
    wiedział po jakimś czasie dopiero a i to może się zmieniać. Dodatkowo,
    co oznacza 'wiecej', czy sztukowo (1 bulka, jeden telewizor), czy
    kwotowo, czy pod względem masy?

    --
    http://zrzeda.pl

  • 29. Data: 2018-03-12 14:50:27
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2018-03-12 o 14:40, A. Filip pisze:

    > http://orka.sejm.gov.pl/proc8.nsf/ustawy/870_u.htm

    Co to jest "przeważająca działalność"? Ilościowo? Wartościowo?

    A więc potrzebne jest doprecyzowanie czyli kolejne przepisy.
    A do tego konieczne są kontrole nad tym, jaka jest aktualnie
    "przeważająca działalność". To ma znaczenie np. w sklepie spożywczym:
    czy sprzedaje się więcej mięsa czy więcej pieczywa (pomijam tu kwestie
    co to jest "więcej"). Gorzej gdy sprzedaż tych artykułów jest na styku.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 30. Data: 2018-03-12 14:54:43
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2018-03-12 o 14:40, A. Filip pisze:

    > http://orka.sejm.gov.pl/proc8.nsf/ustawy/870_u.htm

    A poza tym: czy można sprzedać bułkę (pieczywo jest legalne) za 1000PLN
    a do tego w promocji dodać telewizor za darmo?

    I jest to legalne? czy nielegalne? Czy ustawodawca jeszcze tego nie
    uwzględnił ale będzie musiał uwzględnić? A wtedy sprzedaż pieczywa, z
    punktu widzenia prawnego, nie będzie taka prosta.

    Pozdrawiam,
    Wojtek