  • Date: Thu, 10 Feb 2005 01:35:03 +0100
    From: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Meldunek tymczasowy

    Dnia 10/02/2005 00:23, toomaas wrote :
    > Witam szanownych grupowiczow.
    >
    > Mam nastepujace pytanko. Moja znajoma dowiedziala sie o mozliwosci odbycia
    > stazu w mojej miejscowoci jednak musi sie w niej najpierw zameldowac.
    > Zwrocila sie do mnie z prosba o tymczasowe zameldowanie jej u mnie w domu. I
    > tu moje pytanko gdzie moge cos o tym poczytac w szczegolnosci jakie prawa
    > jej beda przyslugiwac, czy ma mozliwosc przedluzyc ten pobyt bez mojej
    > zgody, ogolnie czy moze mi w jakis sposob utrudnic zycie??

    Co do zasady nie. Tyle, że:
    1. Wolno Ci ją zameldować tylko wtedy, kiedy ona u Ciebie mieszka.
    2. Jeśli ją wpuścisz do mieszkania i ona będzie mieszkała, to możesz
    mieć problem z legalnym jej pozbyciem się -- znaczy musiałbyś ją eksmitować.

    Ale:
    Nie możliwa jest sytuacja, że Twoja znajoma z zameldowaniem w ręku
    przyjdzie w towarzystwie Policji i ta Policja siłą wpuści Twoją znajomą
    do Twojego mieszkania.

    Zameldowanie, o czym mówimy tu średnio co 3 dni -- jest tylko
    administracyjnym stwierdzeniem faktu pobytu kogoś w danym lokalu. Z
    faktu zameldowania nie wynikają żadne skutki prawne -- zwłaszcza na
    gruncie prawa cywilnego.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed