    From: " fts" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Licytacja komornicza nieruchomości - prosze o informacje.
    Date: Mon, 24 Apr 2006 16:30:51 +0000 (UTC)

    fts <f...@g...pl> napisał(a):

    > Witam, mam takie pytanie dotyczące procedury licytacji kom. nieruchomości.
    > Jestem wierzycielem i dowiedziłem się właśnie, że pierwsza licytacja nie
    > doszła do skutku ze wzgledu na brak kupujących. Teraz ustalono cene
    > wywoławcza na 2/3 wartości oszacowanej nieruchomości, tylko czekaja na
    > złożenie wniosku przez wierzyciela. Co się stanie jak druga licytacja
    > równiez nie dojdzie do skutku, czy ustalą trzecią, czy ja jako wierzyciel
    > (wierzycieli jest razem ze mną 6)przejmuje tą nieruchomość? Prosze o
    krótkie
> [...]

    Chciałem tutaj jeszcze dodać, że nie trzeba być chyba wielce przenikliwym
    aby stwierdzić, że to prawo jest na ręke tylko bogatym i na pewno nie ma na
    celu zaspokojenia i poszanowania prawa wierzyciela (poszkodowanego). Jeśli
    nie dochodzi do drugiej licytacji to ja jako wierzyciel mam prawo przejąć tą
    nieruchomość po zapłaceni 2/3 wartości (co samo w sobie jest bez sensu
    ponieważ ja sam siebie spłacam), ale gdy nie mam pieniędzy (a o to nie
    trudno, bo kto ze zwykłych ludzi, pracujących za 1000zł ma na zbyciu 0,5 mln
    złotych? ) to licytacja w zasadzie przepada (niby tylko na rok), a zwycięzcą
    jest dłużnik (krętacz i oszust, po prostu zwykły złodziej, który za nic ma
    to, że ktoś na te pieniądze pracował kilka lat). Dlaczego wierzyciel nie
    może przejąć nieruchomości, sprzedać jej i oddać pieniądze:innym
    wierzycielą, państwu, komornikowi itp. - wszyscy byliby szczęśliwi, a
    dłużnik byłby ukarany. Oczywiście, że takby nie mogło być, ponieważ prawo to
    tworzą ludzie na samej górze, którzy częściej są dłużnikami i oszustami niż
    wierzycielami. Im nie chodzi o to aby prawo było tak skonstruowane aby winny
    został ukarany, a poszkodowany dostał należytą rekompensate - im chodzi o
    własne interesy. Czy ktoś nadal uważa, że prawo należy szanować? Zastanawiam
    się czy są ludzie co idą na prawo i mają intencje pomocy ludziom
    poszkodowanym (i nie tylko tym z grubym portfelem) - jeśli tak to czeka ich
    straszny zawód.