    From: " fts" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Licytacja komornicza nieruchomości - prosze o informacje.
    Date: Thu, 13 Apr 2006 11:12:19 +0000 (UTC)

    Jacek JJ <s...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > jak nie to troszke inaczej.
    > Zeby przejac nieruchomosc musisz wplacic cene wywolawcza drugiej
    licytacji,
    > a sad za jakis czas wyplaci ci twoja czesc kasy tak jakby to kupowal ktos
    > inny.
    > Problem jednak w tym, ze twoja czesc kasy do dostania ze sprzedazy moze
    byc
    > rozna zeru, poniewaz w pierwszej kolejnosci potracane sa koszty
    komornicze,
    > koszty wyceny nieruchomosci do sprzedazy, koszty sadowe, alimenty itp.
    Jako
    > zwykly wierzyciel mozesz sie okazac ostatnim w kolejce, po np urzedzie
    > skarbowym czy zusie.
    > To tak amatorsko z wlasnych przezyc opisalem, wiec i jezyk tej wypowiedzi
    > jest dosc luzny, jednak komornika goscilem akurat dzisiaj i wlasnie z nim
    > tym rozmawialem, stad zdecydowalem sie cos ci odpisac.

    Witam. A więc, jeśli dług wobec mnie jest najmniejszy, a osobiście nie mam
    pieniędzy na przejęcie (czy biedny nie ma praw?) - nawet na wpłate 10%, a co
    dopiero na całośc to co mam zrobić? Jeśli przejmie tą nieruchomość np.
    wierzyciel, wobec którego dług jest największy to pieniądze, które on wpłaci
    (bo chyba wpłaca kwote 2/3 wartości?) mi sie również należą? Co mam zrobic
    jeśli nikt nie bedzie chciał przejąć, a ja nie mam pieniędzy? Czy przepada
    cała egzekucja? Wydawało mi się jak dochodzi już do egzekucji komorniczej (i
    to nieruchomości w dość dobrej lokalizacji) to tak jakbym pieniądze już
    miał?!!