    From: "Proste Prawo" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kryteria oceny niepe?nosprawno?ci
    Date: Fri, 25 Nov 2011 09:25:43 +0100

    Dnia 25-11-2011 o 08:59:43 Danusia <j...@w...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "Proste Prawo" <p...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    > Dnia 24-11-2011 o 14:04:35 AdamK <a...@g...com> napisa?(a):

    > Trzeba uwa?aae na pewn? pu?apke: lekarz orzecznik ZUS ocenia stopien
    > niepe?nosprawno?ci bez odniesienia do konkretnego stanowiska pracy,
    > natomiast lekarz medycyny pracy ocenia zdolno?ae do pracy na konkretnym
    > stanowisku.
    >
    > Drobna poprawka:
    > lekarz orzecznik ZUS nie ocenia stopnia niepe?nosprawno?ci lecz stopien
    > zdolno?ci do pracy, to zupe?nie co innego.

    Aha, a to sorry za wprowadzenie w błąd.

    Niemniej - widziałem jakiś czas temu akta sprawy, w której pacjent
    kwestionował słuszność decyzji ZUS opartej na orzeczeniu lekarza
    orzecznika, stwierdzającym, że nie ma przeszkód do podjęcia pracy. ZUS w
    odpowiedzi na skargę podkreślał właśnie to, że z orzeczenia lekarza
    orzecznika wynika, że przecież lekkiej pracy ubezpieczony może się podjąć.
    Z tego wziąłem, że lekarz orzecznik wydaje orzeczenie bez odniesienia do
    jakiegoś określonego stanowiska pracy.

    --
    pozdrawiam
    http://prosteprawo.blogspot.com