    From: "J.A." <l...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kiedy decyzja administracyjna jest nieważna?
    Date: Sat, 15 Jan 2005 09:18:41 +0100

    14 Jan 2005 21:57:43 +0100, na pl.soc.prawo, Pawel Kozik napisał(a):

    > od decyzji I instancji składa sie odwołanie do II instancji /art. 15 k.p.a./,

    Obydwie instancje miały miejsce.

    > a później skarge do WSA - ten na podstawie art. 145 par. 1 pkt 2 stwierdza
    > nieważność decyzji lub postanowienia w całości lub części,

    Dzięki.
    Pytałem głównie dlatego, że w podobnej sprawie znalazłem w sieci przykład
    wniosku pisma do NSA, a nie do WSA powołującego się we wniosku o
    unieważnienie decyzji na art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 11.05.1995 r. o
    Naczelnym Sądzie Administracyjnym, który to artykuł mówi rzeczywiście o
    tym, że unieważnienie decyzji leży w kompetencjach NSA.

    Było to przykładowy wzór pisma - jeden spośród całej serii wzorów pism do
    sądu.

    Tyle, że pismo to jest z 2002 r. a coś tam się w międzyczasie chyba
    zmieniło.

    Po prostu chcę się upewnić do którego sądu powinno się adresować pismo w
    sprawie stwierdzenia nieważności decyzji.
    I tak summa summarum pójdzie przez organ, który wydał decyzję, ale chcę
    zaadresować prawidłowo.

    --
    J.A.