  • Date: Fri, 14 Jan 2005 21:38:10 +0100
    From: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kiedy decyzja administracyjna jest nieważna?

    Dnia 14/01/2005 21:20, J.A. wrote :

    > Wielkie dzięki.
    > Jeżeli jest tak, jak piszesz, to wszystko wskazuje na to, że organ nie
    > tylko w wielu miejscach rażąco rażąco naruszył prawo, ale i nie miał ku
    > temu naruszeniu podstawy prawnej, bo decyzję wydał już po bezwarunkowo
    > określonym terminie.
    >
    > No ale na pl.soc.prawo trudno by się było powołać w piśmie urzędowym.
    > Przyjęło się odwoływać do poważnych pozycji.
    > Czy w jakiejś publikacji da się taką interpretację znaleźć?

    Zacząłbym od komentarza do kpa. Ale nie ma powodu powoływać się na
    autorytety w piśmie. Wystarczy napisać, że organ zrobił tak i tak, a w
    przepisach pisze, że ma robić tak i tak...

    Jeśli chodzi o brak podstawy prawnej, to decyzją bez podstawy prawnej
    jest na przykład decyzja zezwalająca mi na spanie na plecach. Jeśli
    organ może się daną sprawą zajmować, to przekroczenie jakichś przepisów,
    jest działaniem z naruszeniem prawa. W szczególności, niedochowanie
    terminu (na przykład takiego o jakim mowa w postępowaniu o wydanie
    pozwolenia na budowę) nie oznacza, że organ wydał decyzję bez podstawy
    prawnej. O jaki termin dokładnie chodzi (z którego przepisu?).

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have