    From: "irzej" <i...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kasacja samochodu PZU - Pomocy ????
    Date: Tue, 11 Jun 2002 13:46:19 +0200

    Użytkownik "Michał Szaniawski" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:ae4kr3$30$1@news.tpi.pl...

    > no nie bardzo.
    > wartosc pojazdu wg eurotax wynosi ok. 4500 PLN
    > wielkosc szkody wg kosztorysu 12000 PLN
    >
    > 4500-12000= -7500 PLN
    > ciekawe ....
    >
    > Ja mowie jak jest, a nie jak powinno byc. Wtedy rzeczoznawca wpisuje jak
    > najnizsza wartosc,
    > ale to juz zalezy od niego

    Panie Michale równanie ciekawe ale bzdurne :-)
    Wartość samochodu - 17000
    Wartość naprawy (przykładowo) wyliczona wg eurotaxu 19000 - znaczy
    nieopłacalna
    Wartość pozostałości którą klient zabiera ze sobą (czyli wszystko co zostało
    nieuszkodzone, np. silnik, lusterka, szyby, czy drzwi czy co tam jeszcze, a
    co poszkodowany może we własnym zakresie sprzedać) - 8800

    teraz wyliczenie kasacji czyli tzw "szkody calkowitej"
    17000 (wartość samochodu) minus 8800 (pozostałość) = 8200 (tyle
    zaproponowano autorowi postu)

    Teraz do autora postu
    Po pierwsze radze poczytać dokładnie link; http://www.odszkodowania.fir.pl/
    wieeeeeeele tam mozna siem dowiedzieć
    Również i to że wartość naprawy MUSI przekroczyć CAŁĄ wartość samochodu by
    była ustalona "Szkoda całkowita", oraz proszę dokładnie przyjrzeć się czy
    wyliczona przez PZU "szkoda całkowita" jest netto czy brutto ( z całą
    pewnością nie zawiera ona podatku VAT, już o tym pisałem w poście 2 dni
    temu) wiec wystarczy przyjąc kwotę 8200 po konsultacji z prawnikiem i
    później domagać się naliczenia i wypłaty VAT :-)
    8200 netto to 1804 zł VAT :-)
    czyli w sumie kwota odszkodowania wynioslaby 10004 zł :-)

    pozdrawiam