    From: "Michał Szaniawski" <n...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kasacja samochodu PZU - Pomocy ????
    Date: Tue, 11 Jun 2002 11:50:36 +0200

    > Witam,
    > Samochod zostal uszkodzony, koszt naprawy przekracza 70% wartosci pojazdu
    > =17000. PZU proponuje mi kasacje samochodu i wyplate odszkodowania = 8
    200 +
    > pozostalosc samochodu. Czy maja do tego prawo??? Ubezpieczylem samochod
    na 17
    > 000 wiec chyba powinienem dostac pelna wartosc w przypadku kasacji. Czy
    ktos z
    > grupowiczow jest zorientowany w przepisach ubezpieczeniowych i moglby mi
    pomoc
    > w tej sprawie? Dziekuje.

> [...]

    Tak samo u mnie bylo, rzeczoznawca z PZMOTu wycenil koszty naprawy na
    3x krotna (slownie: trzykrotna) wartosc pojazdu z tego rocznika i oczywiscie
    pojazd
    idzie do kasacji. Na szczescie ten sam rzeczoznawca mozna by powiedziec z
    litosci
    napisal ze wartosc pojazdu po wypadku to max 1-2 tys, a PZU wyplaci to w
    nastepujacy
    sposob: cena rynkowa (lub z umowy) minus wartosc, ktora zostala. Takie maja
    durne przepisy,
    w ktorych najlepiej wychodzi ten, ktoremu rzeczoznawca wypisze jak
    najmniejsza wartosc
    pojazdu po wypadku

    Michał Szaniawski