    From: "Now24" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kara za nielegalne prowadzenie działalnosci gospodarczej.
    Date: Thu, 18 Sep 2003 18:44:21 +0200
    Sender: <radiusok>@<unknown>

    > 19lat.

    No to sąd dla nieletnich odpada, gdybyś miała 18 lat mogliby jeszcze uznać
    Cię jako nieletnią.

    > Naisiałam juz Zal czynny i mam zamiar go oddac im. Zeby nie
    > pogaraszac spreawy mam zamiar oddac tez wykaz z banku (co o tym
    sadzicie??).

    Nie chcę zaszkodzić więc nie poradzę Ci - ja pewnie będąc w Twojej sytuacji
    tak bym postąpił - choć zdecydowanie jestem za tym, abyś jednak poradziła
    się nawet za kasę kompetentnej osoby - adwokata spec. się w przestępstwach
    gospodarczych.

    > Jak gadałam z osobami zajmujacymi sie ksiegowoscia to powiedizała mi ze
    > zaplace kare (około 200PLN) i kaza mi odprowadzic podatek od sprzedarzy

    Podatek na pewno - wraz z odsetkami. Dobrze, że zarobiłaś tylko ok. 4 000
    PLN (nie wiem, czy uwzględnią Ci te koszty) to będzie z tego 20% + odsetki.
    Kara, która Ci grozi to 720 stawek dziennych + ew. kara pozbawienia wolności
    do lat 3 - która w takim wymiarze dorobku nie będzie z pewnością nawet brana
    pod uwagę.Ustalając stawkę dzienną, sąd bierze pod uwagę: dochody sprawcy,
    jego warunki osobiste, rodzinne, stosunki majątkowe oraz jego możliwości
    zarobkowe. Zgodnie z art. 23 kodeksu karnego skarbowego, najniższa liczba
    stawek wynosi 10, a jedna stawka dzienna nie może być niższa niż 25,33 zł
    (jedna trzydziesta najniższego miesięcznego wynagrodzenia). Zatem najniższa
    grzywna to 253,30 zł zł (10 x 25,33 zł). Stawka dzienna nie może też
    przekraczać 304 tys. zł (czterystukrotność najniższego miesięcznego
    wynagrodzenia), a maksymalna liczba stawek to 720. Oznacza to, że najwyższa
    grzywna wynosi obecnie 218 mln 880 tys. zł (720 x 304 tys. zł). Sąd bierze
    pod uwagę wysokość najniższego miesięcznego wynagrodzenia obowiązującą w
    czasie orzekania w pierwszej instancji.

    Kary orzeka się w dwóch trybach: - w postępowaniu mandatowym, prowadzonym
    przez urząd skarbowy (w przypadku mniejszych wykroczeń), - w postępowaniu
    przed sądem powszechnym. Mam nadzieję, że załapiesz się na postępowanie
    mandatowe i o to się ubiegaj w US. Nie mam pojęcia jakie są wysokości tych
    mandatów w US. Być może tak jak piszesz.

    > (bede msuial udowodnic jakie ponioslam koszty - na pierwszym spotakaniu z
    US
    > powiedzialam ze udostepnialam program po kosztach gdyz sluzy to
    > przetestowaniu programu).W zwiazku z czym mam kilka pytac: czy moge
    > przedstaiwc im kilka rachunkow za paliwo z tego okresu (wkoncu tez
    musialam
    > dojezdzac do szkoly w sprawach zwiazanych s sprzedarza oprogramowania)??
    > Moge jako koszty pokazac rachunek za komurke?? Za czesci komputerowe??
    Jakie
    > jeszcze macie propozycje aby im cos udokumentowac ze mialam wieksze
    koszty??

    Gdybyś prowadziła DG wszystko to o czym piszesz mogłabyś wrzucić w koszty -
    jak to będzie w postępowaniu mandatowym - nie mam pojęcia.