    From: "Now24" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kara za nielegalne prowadzenie działalnosci gospodarczej.
    Date: Thu, 18 Sep 2003 07:56:43 +0200
    Sender: <radiusok>@<unknown>

    Użytkownik "Patrycja" <p...@n...poczta.wp.pl> napisał w wiadomości
    news:bkafkf$4dk$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > To ile było sprzedanych wywnioskuja z wykazu mojego konta :( (zarzadali
    abym
    > dostarczyła historie konta z banku).

    Wiedza dokładnie na jakie konto wpływała kasa? Bo mozesz dostarczyc historie
    innego konta. Czy to bylo konto firmowe, czy prywatne? Jeśli prywatne to
    tylko z nakazu prokuratora lub sądu będą mogli je zablokować lub uzyskać
    dane o jej właścicielce. Nie wiem jak jest z historią konta - czy
    prokuratura też jej może żądać od banku. Poza tym wpłaty, które docierały na
    Twoje konto nie musiały być związane ze sprzedażą - możesz powiedzieć np, że
    te wpłaty to nie za programy, albo, że należność dostawałaś gotówką. No ale
    w tym wypadku tłumaczysz się, że nic nie wiedziałaś, myślałaś, że osoby
    uczące się nie muszą prowadzić DG. Ile masz lat dokładnie?

    > Cos mi nie pasuje z tym zusem. Gadałam dzisija z osoba zajmujaca sie
    > prowadzeniem ksiegowosci dla firm i poinformowała mnie ze jesli bym
    zalozyła
    > fimre uczac sie placiła bym jedynie Zdrowotne ZUSowi (cos około 140PLN).

    Zdecydowana nieprawda - nie ma takiej możliwości. Tak jest tylko AFAIR jeśli
    osoba już pracująca (a nie uczeń), za którą pracodawca odprowadza ZUS,
    prowadzi działalność gospodarczą na własny rachunek - nie musi dwa razy
    płacić ZUS - płaci z tytułu DG tylko zdrowotne.