eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKara upomnienia na podstawie art. 108 Kodeksu Pracy - prośba o pomoc › Re: Kara upomnienia na podstawie art. 108 Kodeksu Pracy - prośba o pomoc
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kara upomnienia na podstawie art. 108 Kodeksu Pracy - prośba o pomoc
    Date: Sun, 7 Feb 2010 00:01:07 +0100

    W wiadomości news:19uc00bhaan4x$.dlg@planet.terror.mx aari^^^
    <a...@t...email.is.invalid.pl> pisze:

    > Nie wiem co tu zwykle ludzie piszą, ale w tym wypadku akurat znajoma :)
    Tak, tak...

    > Tak jest dokładnie napisane.
    > Udzielam kary upomnienia za: i tutaj dokładnie ten tekst.
    > Co to znaczy, że to nic nie znaczy? Do odrzucenia ze względów formalnych?
    Nonsensowny zarzut, bez konkretów dotyczących osoby upomnianej.
    Jak dla mnie łatwy powód do sprzeciwu wobec decyzji pracodawcy (ten krok
    wykonałbym natychmiast, niczym nie grozi). I w razie nieuznania otwierający
    drogę do dochodzenia swych praw przed sądem pracy.

    > Konkretnie do nikogo, w sklepie są dwie pracownice, obie dostały karę
    > upomnienia identycznej treści.
    Bardzo dobrze z uwagi na to, co wyżej.

    > To nie było nic naprawdę istotnego.
    > Coś w stylu "na półce nad czymśtam leży kartka, przefaksujcie ją do X, ale
    > najpierw tam zadzwońcie się dowiedzieć czegośtam".
    > Równie dobrze to można było napisać na tej kartce.
    A może ta kartka "zginęła"? ;)

    > Znaczy: należałoby zaprzestać podstawowych obowiązków sprzedawcy i wykonać
    > ten telefon, aby tak nie mogło być?
    Pracodawca uznał, że tak. Ale on nie ma w tej kwestii ostatniego słowa.

    > Ale pracodawca nie ma obowiązku jej nakładać - może upomnieć pracownika
    > ustnie. Czy tego typu "przewinienie" (cudzysłów nieprzypadkowy)
    > rzeczywiście kwalifikuje się na taką, najmniejszą, acz - IMO - wysoce
    > represyjną (szczególnie z takim opisem) karę?
    Rzecz ocenna. Oceny może dokonać sąd pracy.

    > Wszak właśnie pytam o to, jak Twoim, i innych Grupowiczów, zdaniem w tym
    > konkretnie przypadku najlepiej to umotywować.
    Brak możliwości wykonania polecenia (obsługa klientów), nieprecyzyjne
    określenie zlecanej czynności (o której godzinie?).

    > Może niekoniecznie wróżbita, tylko ktoś, kto się z podobną sytuacją
    > spotkał. Mnie wydaje się, że samo przewinienie jest bardzo mocno
    > naciągnięte, a kara wysoce nieproporcjonalna - zwłaszcza, że telefon
    > dotyczył sprawy błahej, miało to miejsce po raz pierwszy, a kartka z
    > poleceniem nie była w 100% czytelna.
    > Ale ja się na tym nie znam - oceniam to tylko pod kątem ogólnie pojętej
    > przyzwoitości.
    To są wszystko bardzo ocenne niuanse. Ja się proroctw nie podejmuję.

    --
    Jotte