  • Data: 2020-03-25 16:15:02
    Temat: Re: KGHM kupuje środki ochrony w Chinach
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
    > Oglądam informacje. Przedstawiciel KGHM poinformował, ze kupili jakieś
    > tysiące sztuk sprzętu w Chinach i samolotem to ma przylecieć. I teraz
    > się zastanawiam. Oczywiście szacunek dla Zarządu KGHM, ale ...
    >
    > Czy KGHM jest jakimś wyjątkowym przedsiebiorcą? Nie mogły tego kupić
    > powołane do tego służby? Przecież te zakupy nie stanowią kosztów
    > uzyskania przychodów dla KGHM. To jak to ktoś rozliczy? Jak piekarz
    > głodnemu chciał dać chleb, to VAT musiał zapłacić.

    A kupili dla siebie/KGHM?

    IMHO te zakupy powinny stanowić koszt zachowania ciągłości produkcji w
    czasach pandemii. Może nie banalnie prosto, bardzo "bezkonfliktowo" i
    szybko ale jak są (w miarę) uzasadnione to powinny zostać uznane za koszt
    uzyskania przychodu *w sytuacji jaka jest*.

    IMHO w najbardziej optymistycznym z bardziej realistycznych scenariuszy
    szczyt pierwszej fali zachorować w Polsce będzie za nami za miesiąc lub
    dwa ale znaczące ryzyko "drugiej fali" zachorowań pozostanie
    _przynajmniej_ przez rok do zakończenia następnego sezonu grypowego.
    Pracodawcy powinni móc "coś w tej kwestii robić" w swoich
    przedsiębiorstwach bez czekania na to kiedy i czy państwo ruszy dupę.
    W kilka miesięcy raczej wyjdzie kto sensownie inwestuje w ochronę
    pracowników/klientów, kto przepłaca strasznie a kto "oszczędza jak debil".

    Ja osobiście preferuje (póki/jak się da) sprawdzanie na raz wielu
    ścieżek i szybkie naśladowanie tych którym wychodzi/wyszło,
    uczenie się na _cudzych_ błędach. Żeby miała sens polityka "Lepiej być
    drugim mądrym niż pierwszym głupim" potrzeba paru+ pierwszych.

    --
    A. Filip