    Subject: Re: [K.P] Stanowisko pracy - Specjalista ds. sprzedaży
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: u2 <u...@o...pl>
    Date: Mon, 11 Feb 2019 18:24:30 +0100

    W dniu 11.02.2019 o 15:10, m...@g...com pisze:
    > Witam,
    >
    > czy będąc zatrudniony na stanowisku spec. ds. sprzedaży u operatora komórkowego
    Play i nie mając zapisu w regulaminie pracy kasjer mogą wrzucić mnie bez mojej zgody
    na stanowisko kasjera, gdzie przyjmuje się tylko wpłaty?

    > W umowie nie ma żadnej informacji o kasjerze.
    >
    > Dziękuję i pozdrawiam.

    jeśli stanowisko mniej korzystne to pracodawcy muszą najpierw
    wypowiedzieć umowę :

    https://serwisy.gazetaprawna.pl/praca-i-kariera/arty
    kuly/1004352,wypowiedzenie-zmieniajace-praca-stanowi
    sko.html

    Jeśli warunki pracy określone w umowie ulegają zmianie na niekorzyść
    pracownika, np. jest to zmniejszenie wymiaru etatu, obniżenie
    wynagrodzenia, zmiana stanowiska pracy na niższe w strukturze
    przedsiębiorstwa itp., to wymagane jest wręczenie wypowiedzenia
    zmieniającego, czyli jednostronnego oświadczenia woli pracodawcy,
    najlepiej wyrażonego na piśmie.

    Pracownik natomiast może przyjąć zaproponowane warunki lub nie. Jeśli
    przyjmie, po okresie wypowiedzenia zaczną one obowiązywać, a on będzie
    nadal zatrudniony. Gdyby jednak ich nie zaakceptował, po okresie
    wypowiedzenia będzie musiał pożegnać się z firmą, ponieważ w takiej
    sytuacji wypowiedzenie zmieniające przekształci się w wypowiedzenie
    definitywne. Na zastanowienie się i odpowiedź zatrudniony ma połowę
    okresu wypowiedzenia. Przy trzymiesięcznym (gdy staż pracy w tej samej
    firmie wynosi przynajmniej trzy lata) będzie to więc półtora miesiąca.
    Osoby z krótszym stażem mają odpowiednio mniej czasu: dwa tygodnie
    (zatrudnienie od pół roku do trzech lat) lub tylko tydzień (przy stażu
    krótszym niż pół roku). Nowe warunki nie obowiązują więc od razu i
    zależą od stażu pracy w tej konkretnej firmie.

    [...]

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"