    From: Artur Golanski <A...@w...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jaka kara za brak "przerejestrowania" pojazdu?
    Date: Thu, 29 Jan 2004 09:47:34 +0100
    Sender: a...@p...onet.pl@pa175.olsztyn.cvx.ppp.tpnet.pl

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >Uważam, że Twoja interpretacja jest mocno naciągana.
    Po pierwsze ja NIE interpretuję, tylko szukam wyraznego nakazu,
    obowiązku dokonania rejestracji zakupionego pojazdu (kazdego pojazdu).
    Narazie tylko twierdzisz, ze tak jest, ale cytatu z ustawy nie
    podałeś.

    >zasadzie to mógł byś poinformować o nabyciu samochodu starostę dzwoniąc do
    >niego w nocy do domu.
    1. Starosta 'w domu' jest mężem swojej żony ;-)
    2. Jeśli prawo przewiduje taką formę powiadomienia i potrafię to
    udowodnić, to nie widzę przeszkód.

    >jest rorzporządzenie. I to ono określa formę.
    I kto tu naciąga, interpretuje ?
    1. Przepisy rozporządzenia określają m.in. warunki i tryb rejestracji
    pojazdów, a nie spełnienie obowiązku.
    2. Jak wypełnisz postanowienia § 2. 8. w przypadku, gdy pojazd wymaga
    długotrwałej naprawy i nie jest możliwe uzyskanie pozytywnego badania
    technicznego w ciągu 30 dni lub ktoś kupił wrak po wypadku w celu
    odzyskania części i dalszej kasacji. Wtedy jest zwolniony z obowiązku,
    czy termin gdzieś przesunieto, a może uniemoizliwiono mu wypełnienie
    Twego obowiązku ?
    3. Firma kupuje pojazd w celu odsprzedzazy-tez biegają i rejestrują ?
    Czy może ich PoRD nie dotyczy w kwestii właściciela ?

    Artur Golański