  • Data: 2008-12-01 22:13:01
    Temat: Re: Jak się bronić przed wspólnotą mieszkaniową?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 30 Nov 2008, Antoś wrote:

    > Mam zatem pytanie do:
    >
    > Art. 13 pkt 2:
    > Jakiś czas temu miałem taką sytuację. Udostępniłem swój lokal, bo coś się
    > lało i panowie szukali źródła przecieku. W ramach poszukiwań wybili mi dziurę
    > w ścianie, którą po dopominaniu się o to - załatali. Nie odmalowali mi jednak
    > łazienki, a więc nie przywrócili jej do stanu pierwotnego. Wspólnota twierdzi
    > teraz, że łazienka jest moja, więc ja mam ją wymalować na swój koszt. Jak to
    > wg prawa wygląda?

    IMO:
    _117.html

    Art. 142

    § 1. Właœciciel nie może się sprzeciwić użyciu a nawet uszkodzeniu lub
    zniszczeniu rzeczy przez innš osobę, jeżeli to jest konieczne do
    odwrócenia niebezpieczeństwa grożšcego bezpoœrednio dobrom osobistym tej
    osoby lub osoby trzeciej.
    Może jednak żšdać naprawienia wynikłej stšd szkody.

    § 2. Przepis powyższy stosuje się także w razie niebezpieczeństwa
    grożšcego dobrom majštkowym, chyba że grożšca szkoda jest oczywiœcie
    i niewspółmiernie mniejsza aniżeli uszczerbek, który mógłby ponieœć
    właœciciel wskutek użycia, uszkodzenia lub zniszczenia rzeczy.

    pzdr, Gotfryd