  • Data: 2008-11-29 09:28:29
    Temat: Re: Jak się bronić przed wspólnotą mieszkaniową?
    Od: "Icek" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    > 1. czy wspólnota mieszkaniowa może uchwalić, że jeden lokator ma de
    > facto płacić rachunki innego? Sprawa wygląda tak: we wspólnocie ustalono
    > (jeszcze zanim kupiłem tam mieszkanie), że opłaty za wspólne media,
    > wywóz śmieci itp. będą naliczane od metrażu mieszkania. Oznacza to, że 1
    > osoba mieszkająca na 100 mm ma płacić więcej, niż 10 osób mieszkających
    > na 80 mm. To oczywisty absurd, bo przecież to osoby, a nie mm zużywają
    > wspólny prąd, produkują śmieci itp. itd. Czy można samemu wyliczyć sobie
    > rzeczywistą kwotę opłat w zależności od liczby osób i wyliczone przez
    nie, sam wyliczyc nic nie mozesz. Za wspolnote wszelkie czynnosci podejmuje
    zarzad wybrany w formie glosowania czlonkow wspolnoty

    > 4. mam (nie tylko ja) podejrzenia, że wspólnota fałszuje wyniki
    > głosowań. Nie mam jednak dowodów. Chciałem to sprawdzić, ale odmówiono
    > mi wglądu do protokołów, motywując to ustawą o ochronie danych. Czy
    > słusznie?
    ile msz procent udzialu ?

    Majac 10% (lub grupe osob, ktorych udzialy sumuja sie na nie mniej niz 10%)
    mozesz wnioskowac o zebranie WM. A co mozesz zrobic na zebraniu ? Mozesz
    wnioskowac o zmiane zarzadu.

    Jak ktos cos falszuje to skladasz zawiadomienie do prokuratury. Wczesniej
    lepiej jednak abys mial cos na papierze. Protokol z glosowania nie powinien
    byc tajny. Zreszta jak byles na jakims zebraniu to chyba widziales kto byl i
    kto jak podpisal.

    Tak czy inaczej praktyka wyliczania smieci z metrow kwadratowych jest chyba
    pospolita praktyka.

    Icek