    From: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak napisac protest do przetargu?
    Date: Sat, 16 Sep 2006 14:55:00 +0200

    Herbi napisał(a):

    > Powiedz mi ile marży "narzuca" oferent który w ofercie przetargowej
    > wskazuje cenę za jaką wykona zadanie, gdzie najważniejszą składową (ok 95%
    > całości zadania) jest np. kabel średniego napięcia którego *cena
    > producenta* podawana oficjalnie wynosi 100,14zł/m (netto).- oferent podaje
    > w ofercie cenę za ten kabel na poziomie ...29-33% ceny fabrycznej !!!
    > I bynajmniej oferent ten nie kupuje bezpośrednio od producenta tylko
    > poprzez hurtownie ... a hurtownia jakby nie patrzeć, nie jest wolontariatem
    > i ona też musi zarobić na tym kablu .... więc ile faktycznie ten kabel
> [...]

    Mowisz tak, jakbys nigdy nic nie kupowal w hurtowni i u producenta.
    Producent ZAWSZE da wyzsza cene niz hurtownik. Powod? Ty bierzesz
    minimalna ilosc towaru w porownaniu z hurtownikiem, wiec i cene masz
    mniej korzystna. Kupujac od hurtownika mozesz uzyskac cene znaczaco
    nizsza niz od producenta. Tak jest w przypadku brazny IT, i nie
    spodziewam sie ze w innych jest inaczej.

    > A może to jest jakiś "lewy" kabel?

    Masz na to dowod? Cena takowym nie jest.

    > Opcji mnóstwo - ale jedno jest pewne - ta cena w ofercie jest .. dumpingowa
    > - prawda?

    No coz, moze ta firma chce to zrobic po takiej cenie? Moze ma widoki na
    dluzsza wspolprace? Tych moze jest duzo. A czasami warto zrobic cos po
    kosztach i zarobic na czyms innym, niz zrobic jednorazowe zlecenie.

    > A tak przy okazji - skoro producent sprzedaje hurtowni kabel za powiedzmy
    > 20-25% jego ceny fabrycznej (przedstawionej w oficjalnych cennikach) - to
    > czy nie zachodzi tutaj np. doprowadzenie do niekorzystnego rozporządzania
    > swoim mieniem osób które kupują po normalnych cenach u niego ten kabel? W
    > końcu cen ta jest raczej jednak zawyżona.
    > Hurtownie biorą kabel "na przelew" i dostają takie ogromne rabaty a ci co
    > kupują za gotówkę - płacą krocie.

    Zartujesz? To jest wolny rynek. Cena nie jest stala (te czasy juz sie
    skonczyly). Kto kupi wiecej ma lepsza cene i to jest normalne.

    > W ilu przetargach uczestniczyłeś?
    > Ja to mam na co dzień ... i nie spotkałem się by przy "zdrowych" zasadach
    > składano protesty.

    W wielu, a przez takich ktorym ciagle cos nie pasuje, przetargi ciagna
    sie po kilka lat. W konsekwencji sa uniewazniane, poniewaz to co bylo
    przedmiotem przetargu, albo juz bylo przestarzale, albo juz nie bylo
    potrzebne...
    Jak powiesz mi, ze to jest normalne, to ja dziekuje za taka normalnosc.

    pozdrawiam,
    Przemek O.