    From: Herbi <z...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak napisac protest do przetargu?
    Date: Thu, 14 Sep 2006 11:21:40 +0200

    Dnia 13 wrz o godzinie 11:17, na pl.soc.prawo, Przemyslaw Osmanski
    napisał(a):

    > A swoja droga moze ma lepsze dojscia do materiałów po lepszych cenach?
    > Albo stosuje niższe marże?

    Powiedz mi ile marży "narzuca" oferent który w ofercie przetargowej
    wskazuje cenę za jaką wykona zadanie, gdzie najważniejszą składową (ok 95%
    całości zadania) jest np. kabel średniego napięcia którego *cena
    producenta* podawana oficjalnie wynosi 100,14zł/m (netto).- oferent podaje
    w ofercie cenę za ten kabel na poziomie ...29-33% ceny fabrycznej !!!

    I bynajmniej oferent ten nie kupuje bezpośrednio od producenta tylko
    poprzez hurtownie ... a hurtownia jakby nie patrzeć, nie jest wolontariatem
    i ona też musi zarobić na tym kablu .... więc ile faktycznie ten kabel
    kosztuje u producenta?
    A może to jest jakiś "lewy" kabel?
    Opcji mnóstwo - ale jedno jest pewne - ta cena w ofercie jest .. dumpingowa
    - prawda?

    A tak przy okazji - skoro producent sprzedaje hurtowni kabel za powiedzmy
    20-25% jego ceny fabrycznej (przedstawionej w oficjalnych cennikach) - to
    czy nie zachodzi tutaj np. doprowadzenie do niekorzystnego rozporządzania
    swoim mieniem osób które kupują po normalnych cenach u niego ten kabel? W
    końcu cen ta jest raczej jednak zawyżona.
    Hurtownie biorą kabel "na przelew" i dostają takie ogromne rabaty a ci co
    kupują za gotówkę - płacą krocie.

    To nazywasz normalnością?

    > Pozniej przez takich zaden przetarg nie mogl sie zakończyć.

    W ilu przetargach uczestniczyłeś?
    Ja to mam na co dzień ... i nie spotkałem się by przy "zdrowych" zasadach
    składano protesty.

    --
    Herbi
    14-09-2006 11:21:37