    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak napisać podanie o mieszkanie?
    Date: Mon, 13 Oct 2003 00:29:23 +0200

    On Sun, 12 Oct 2003, pietia wrote:

    >+ > Moja sytuacja jest trudna: mieszkamy w lokalu 47m2 (2 pokoje).

    3+ciążą+2+2. 7 lub 8 osób. OIW "norma" (do "przysługiwania")
    wynosiła kiedyś 5m^2/osobę, czyli byłoby w okolicy... zastrzegam
    że nie wiem jaki jest stan przepisów (w tej dziedzinie)
    na dziś.
    Reszta czeka w "normalnej" kolejce, a ta zależy od gminy !

    [...]
    >+ Nie rozumiem? Chciałbyś dostać za darmo mieszkanie?

    Dlaczego "dostać" ? Zdaje się że chce "mieszkać".
    I nie za darmo, tylko poniżej kosztów :], coś tak
    jak komunikację miejską... miasto też nie rozdaje
    autobusów, choć do nich dopłaca :>
    A wytłumacz mi, dlaczego ci co "kiedyś" dostali mają
    sobie mieszkać w najlepsze ? W myśl tej idei musiałoby
    być coś w stylu "zapłać albo wynocha".
    Nadto OIW egzystują mieszkania "socjalne" (coś 1/3 czynszu
    komunalnego !).
    OIMW "komunalka" jest obowiązkiem gmin - to że leży
    i kwiczy w sporej częsci wynika ze stanu finansów gmin.

    >+ Jeśli czegoś chcesz, musisz to kupić.

    Ale mieszkania komunalnego się nie kupuje !
    Staje się lokatorem...
    [...]
    >+ to państwo najwyżej da Ci kilkaset złotych miesięcznie.

    To prawda. I za "komunalne" trzeba płacić, bo inaczej
    można się załapać na eksmisję.

    >+ Może w Szwecji jest inaczej, ale nawet tam nie
    >+ dają mieszkań na podanie!

    Mowa o *wynajmie*. A że 'korzystnym' ?
    Hm...
    Skoro nasze państwo pozwala sobie aby *zmuszać* prywatnych
    właścicieli do dopłacania do budynków "z przydziałami"...
    To cię nie dziwi ? - bo mnie tak.
    Tak samo wszelkie "przymusy" w postaci niemożliwości
    pozbycia się lokatora *i* niedopłacania przez państwo,
    o ile ten nie płaci, co też mnie dziwi (i skutkuje
    tym że mamy wolne mieszkania, bo nikt rozsądny
    nie wynajmie mieszkania ciężarnej).
    W odróżnieniu od istnienia i przydzielania mieszkań
    komunalnych... co mnie mało dziwi... :)

    pozdrowienia, Gotfryd