    Subject: Re: Interwencja policji po rozbiciu ogrodzenia
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Tue, 13 Feb 2018 23:38:45 +0100

    W dniu 12-02-18 o 23:33, Mateusz Bogusz pisze:

    > Można gdzieś złożyć zażalenie na to? Bo jak w komisariacie, z którego
    > przyjechała ta policja, to już mi się nie chce.

    Zażalenie można zgłosić, tym nie mniej procedura wygląda tak. Jeśli nie
    ma ofiar, to strony dogadać się mogą. Jeżeli - na co wygląda -
    policjanci znali kierującego, to nie dziw się, że starali się mu pomóc w
    ramach dopuszczalnych przez prawo możliwości. Jedyną dziwną rzeczą, z
    tych, które napisałeś, to że nie zbadali trzeźwości kierującego. Po za
    tym, skoro zażądałeś, to ukarali sprawcę pewnie wg taryfikatora i tyle.

    Trudno, by Twoje zażalenie dotyczyło wchodzenia przez żonę kierującego
    na posesję, bowiem policjanci pewnie wpływu na to nie mieli. Reszta
    Twojej opowieści nie zawiera jakiś danych, które mogłyby być przedmiotem
    zażalenia. To, że kierujący zapomniał dokumentów i ktoś je przywozi, nie
    jest szczególnie rzadkie. Jeśli nie trwa to jakoś szczególnie długo, to
    często kończy się na pouczeniu. W ostateczności chyba 50 zł mandatu za
    to jest. Nie mnie oceniać tu na odległość, czy zachodziły przesłanki do
    zatrzymania dowodu rejestracyjnego. Jeśli światła i szyba przednia były
    całe, a droga nie jakaś odległa, to raczej odebrałbym to za złośliwość,
    a nie realizację obowiązku.

    Tym nie mniej, jeśli nadal stoisz na stanowisku, ze działanie
    policjantów było wadliwe, to jeśli wiesz, z jakiego powiatu byli
    policjanci wyślij pismo albo nawet e-mail do Komendanta. Postępowanie
    będą prowadzić odpowiedni policjanci. Najpewniej się z Tobą skontaktują,
    a może nawet postanowią przesłuchać.