    From: "maf" <m...@n...alpha.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Domek na ogródkach dzialkowych i prawa do niego
    Date: Fri, 16 Jun 2006 21:48:31 +0200

    Użytkownik "lolka" <l...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:1150483510.261406.70780@f6g2000cwb.googlegroups
    .com...

    Btw. przeczytałam ustawę i projekt nowej. Wynika, że w przypadku
    zabrania działki należy się zwrot kosztów tego, co działkowiec na
    niej posadził/postawił.
    Natomiast ten nowy projekt... "uwłaszczenie"... na zdrowy chłopski
    rozum jeszcze nie widziałam, żeby rząd oddał ludziom nieraz bardzo
    atrakcyjne tereny w centrach miast. To pewnie raczej wywłaszczenie
    będzie i może temu gość chce to sprzedać, bo się boi, że ustawa
    przejdzie?
    --------
    Mysle, ze sie boi. Zalezy gdzie jest polozony ten ogrodek dzialkowy.
    Nie wierze, ze gosc ma decyzje UW na legalnosc budowli. jak ma, to moze
    popros go o info jak to zalatwil.
    Normalnie to jest tak, ze na ogrodkach dawniej zwanych POD, teraz zwanych
    ROD, mozna wybudowac altane o powierzchni 25 m.kw w terenie miejskim i 35
    poza miastem.
    Ustawa o ROD przeprowadzona przez SLD, chyba rok temu, dala wladze nad
    ogrodkami gminom. Moim zdaniem, jest to zla ustawa, (dla mnie). Ustawa mowi,
    ze gmina, moze zabrac teren, pod warunkiem przydzielenia nowego terenu, i
    zagwarantowania odszkodowan i nowy teren musi miec wszystkie warunki /jak
    ten zabrany/tzn, ew wode przylacze energetyczne itp.
    W Poznaniu, dzieki tej ustawie, gmina natychmiast przeznaczyla do likwidacji
    30 ogrodow dzialkowych.
    Nie wiem, jak ta ustawa przewiduje odszkodowania za budowle, w swietle prawa
    budowlanego, ktore sa ponadwymiarowe. Fiskus juz sie tym zajal i od zeszlego
    roku altany na dzialce POD/ROD w terenie miejskim o powierzchni ponad 25
    m.kw. sa zaliczane jako inne budowle, i podatek od nieruchomosci wynosi
    ponad 6 zl/m.kw. Place wiecej za metr kwadratowy niz gosciu 200 m ode mnie
    za wybudowany palac.
    Troche odeszlem od tematu, jak w centrum DC to nie kupuj, napewno bedzie
    zlikwidowana. Przejrzyj najnowsze plany zagospodarowania.
    Pozdr
    MarekF