    From: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Domek na ogródkach dzialkowych i prawa do niego
    Date: Fri, 16 Jun 2006 11:52:28 -0500

    lolka wrote:
    > Witam.
    > Mam okazje kupic murowany caloroczny domek na terenie ogródków
    > dzialkowych w Warszawie.
    > Wlasciciel nie ma praw typu uzytkowanie wieczyste/wlasnosc hipoteczna,
    > czyli
    > tak jak zwykle w przypadku takich dzialek typu pracownicze. A wiec
    > wlasciciel sprzedaje wlasciwie tylko "sam dom", koszt jego postawienia.
    > Wg wlasciciela w najgorszym razie - czyli zabraniu-likwidacji
    > dzialek, musza mi zwrócic koszt tego domku.
    > Czy warto ryzykowac taki zakup?
> [...]

    Przede wsztstkim zastanów sie co ty kupujesz.
    Bo na pewno nie kupujesz domku.
    Góra to kupujesz ogródek działkowy, do którego prawo i tak nie masz ty,
    tylko "ogródki działkowe" jako instytucja.
    Nie wiam jak to w tej chwili jest prawnie z tymi pracowniczymi ogródkami
    działkowymi, ale chyba się dużo nie pomylę, jak napiszę, że płacisz
    gościowi odstępne za możliwość wstąpienia w jego miejsce, ale na pewno
    niczego nie kupujesz.
    W przypadku likwidacji ogródków działkowych z dużym prawdopodobieństwem
    nie dostaniesz nic.
    Teoretycznie kwota, która jest na kontach powinna zostać podzielona
    pomiędzy jej członków, ale założe się, że zostanie doskonale wydatkowana
    przez zarząd, tak żeby niewiele zostało.

    Historia z domkiem to w ogóle kabarat.
    Z tego co wiem, to na terenie ogródków działkowych nie wolno stawiać
    domków całorocznych nadających się do zamieszkania. Mogę się mylić, ale
    tak kiedyś było.
    A na pewno nie można mieszkać na terenie ogródków.
    Jeśli facet już teraz miał kłopoty, to na twoim miejscu bym dobrze
    sprawdził, czy nie kupujesz czegoś z nakazem rozbiórki, bo jeszcze
    ekstra zapłacisz za posianie tam trawy w miejscu domku.

    Jak dla mnie to śmierdzi i to z daleka.
    Facet chce sprzedać kłopot i tyle.

    Ogródki działkowe to nie działka budowlana.