    From: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy odpowiadam za długi rodziców
    Date: Sun, 04 Jun 2006 03:48:01 -0500

    Artur Ch. wrote:

    > Czy aby z tym dachem nad głową nie "przesadziłeś"?
    > Pytam pod kątem eksmisji - nie obiło mi się o uszy by takie eksmitowane
    > osoby otrzymywały mieszkania od np. dzieci - ale bardzo wiele eksmisji jest
    > wstrzymywanych ze względu na "brak mieszkań socjalnych" których nie
    > posiadają np. gminy.
    > Jeżeli prawdą jest to co piszesz o "dachu nad głową" - to w zasadzie można
    > by przyjąć że mieszkania socjalne są praktycznie nie potrzebne. Za
    > wyjątkiem osób samotnych - ale tych nie ma aż tylu.
    >
    > Gdzie więc tkwi haczyk, gdzie źle rozumuje? Albo nie zupełnie dzieci,
> [...]

    oczwyiście w pierwszej kolejności lokal socjalny.
    Dach nad głową to nie tylko fizycznie dach. Może się okazać po roku, że
    ze względu na chorobą w takim lokalu mieszkać się nie da.
    Co prawda rodzice musiliby wówczas wystąpić sami do sądu, ale może się
    okazać, że to nagle dzieci będą zobowiązane zapewnić im lepsze lokum.