eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam? › Re: Czy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam?
    From: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam?
    Date: Wed, 20 Oct 2004 00:26:17 +0200

    Użytkownik "kredytobiorca" <k...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:30b7.000003d0.417590ba@newsgate.onet.pl...

    > Wymyśliłem, ze będę spłacał kredyt zawsze z jednodniowym opóźnieniem - na
    > koncie zrobi się wtedy niedozwolony debet, następnego dnia go spłacę, więc
    > bank
    > raczej pretensji miał nie będzie (dopiszą parę złotych odsetek jedynie) -

    Pare zlotych za jeden dzien ? Boze, to jaka ta rata i jakie oprocentowanie ?
    :-) Musisz sobie liczyc ile to bedzie i tak wplacac aby wystarczylo na
    pokrycie tych odsetek. Wplacenie wiecej to moze byc strata, wplacenie mniej
    i ciegle zdebetowany rachunek, to nieladnie wyglada...

> [...]
    > ściągnie SWOJĄ należność. Prowadzenie jest bezpłatne (dzięki za troskę),
    > konto
    > przez cały miesiąc jest martwe, jedynie spłacam ratę kredytu poprzez to
    > konto.
    > Kontakt wcześniejszy z bankiem rzeczywiście rozważę - myślałem już o tym.
    > Tak czy siak myślę i mam nadzieję, że bankowi też będzie zależało i to
    > bardzo
    > na tym, żeby kredyt był spłacany, TYM BARDZIEJ, że z góry wiadomo, że bank
    > nic
    > lub prawie nic nie odzyska (w dużym uproszczeniu).

    Pomysl wydaje mi sie nienajgorszy. Czy jestes pewny, ze bank obciazy
    rachunek rata kredytu w takim przypadku, zamiast po prostu stwierdzic brak
    splaty danej raty ? Rozumiem, ze przetestowales to. Ale ja bym prewencyjnie
    tak czy inaczej omowil to z bankiem, bo standardowa procedura wydaje mi sie
    podanie innego numeru rachunku. Tak jak piszesz, bankowi zalezy aby kredyt
    byl splacany, w zadnym razie nie zalezy mu na realizacji hipoteki ani na
    robiemiu Tobie sztucznych problemow. Rozumiem, ze linii kredytowej w tym
    rachunku nie masz, bo jakbys mial, to oczywiscie powinienes z niej
    zrezygnowac (niektore banki traktuja srodki z linii jako dostepne i potrafia
    te srodki przelac w reakcji na tytul egzekucyjny).

    pozdrawiam i powodzenia, marekz