eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam? › Re: Czy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam?
    From: "kredytobiorca" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam?
    Date: 20 Oct 2004 00:10:03 +0200

> [...]
    > wskazac inny rachunek, na ktory bedziesz regulowal naleznosci z tytulu
    > splaty kredytu. Kwota wolna od zajecia obecnie to 7213,71 i nie polecam
    > posiadania wiecej na tym rachunku. Jednakze nawet jesli masz teraz mniej, to
    > wplywy po dacie zajecia moga byc chyba zajmowane. Rozwazylbym mozliwosc
    > likwidacji tego rachunku (szczegolnie jesli jego prowadzenie nie jest
    > bezplatne oraz nie jest bezposrednio powiazany z kredytem ten rachunek), w
    > przypadku jego zajecia (a moze nawet wczesniej), czyli rzeczywiscie wszystko
    > wskazuje na to, ze lepiej nawiazac kontakt z bankiem 'uprzedzajaco'.

    Wymyśliłem, ze będę spłacał kredyt zawsze z jednodniowym opóźnieniem - na
    koncie zrobi się wtedy niedozwolony debet, następnego dnia go spłacę, więc bank
    raczej pretensji miał nie będzie (dopiszą parę złotych odsetek jedynie) - a
    komornik niespecjalnie będzie mógł to wziąć, bo w pierwszej kolejności bank
    ściągnie SWOJĄ należność. Prowadzenie jest bezpłatne (dzięki za troskę), konto
    przez cały miesiąc jest martwe, jedynie spłacam ratę kredytu poprzez to konto.
    Kontakt wcześniejszy z bankiem rzeczywiście rozważę - myślałem już o tym.
    Tak czy siak myślę i mam nadzieję, że bankowi też będzie zależało i to bardzo
    na tym, żeby kredyt był spłacany, TYM BARDZIEJ, że z góry wiadomo, że bank nic
    lub prawie nic nie odzyska (w dużym uproszczeniu).

    > Zadaniem komornika jest odzyskanie naleznosci wierzyciela (za co zreszta
    > bierze niezla kase), a nie przejmowanie sie sytuacja dluznika czy jakims tam
    > dzieckiem. Wiec nie liczylbym na jakies ukladanie sie z komornikiem. Ale jak
    > juz ustalilsmy, eksmisja raczej nie wchodzi w rachube tak czy inaczej.

    Nie chodzi o układanie się z komornikiem - nawiązałem raczej do jego wyobraźni
    a raczej znajomości prawa, że małoletnich eksmitować na bruk nie wolno. Sąd
    może jedynie orzec eksmisję do lokalu zastępczego (takie są przepisy - to
    akurat wiem), który to ma zapewnić gmina. Zwykle ich nie ma - a dopóki takowego
    nie ma, to... eksmitowany mieszka tam gdzie mieszkał.

    Pozdrawiam:)

    P.S. Jeśli źle rozumuję gdzieś, proszę mnie poprawić.