eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam? › Re: Czy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam?
    From: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam?
    Date: Tue, 19 Oct 2004 23:30:44 +0200

    Użytkownik "kredytobiorca" <k...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:30b7.0000039d.41758085@newsgate.onet.pl...

    > Z mojej strony chętnie nie informowałbym banku. Ale -
    > 1) komornik sam zapyta pewnie w pierwszej kolejności o status mieszkania,
    > zgodnie z chęcią jego zabrania do egzekucji
    > 2) w banku w którym jest kredyt mieszkaniowy jest konto - siłą rzeczy:
    > służy
    > ono w zasadzie tylko w celu wpłaty, żeby stałe zlecenie spłaty raty
    > popłynęło
    > na konto kredytu - ale JEST.
    > Także myślę, że tak czy siak - komornik dowie się o tym koncie:]

    Konto moze zostac zajete. Wtedy moze powstac problem ze splata rat kredytu
    za jego posrednictwem, bo to co wplynie po dacie zajecia, moze byc
    przekazywane na rachunek komornika. W takim przypadku bank powinien Ci
    wskazac inny rachunek, na ktory bedziesz regulowal naleznosci z tytulu
    splaty kredytu. Kwota wolna od zajecia obecnie to 7213,71 i nie polecam
    posiadania wiecej na tym rachunku. Jednakze nawet jesli masz teraz mniej, to
    wplywy po dacie zajecia moga byc chyba zajmowane. Rozwazylbym mozliwosc
    likwidacji tego rachunku (szczegolnie jesli jego prowadzenie nie jest
    bezplatne oraz nie jest bezposrednio powiazany z kredytem ten rachunek), w
    przypadku jego zajecia (a moze nawet wczesniej), czyli rzeczywiscie wszystko
    wskazuje na to, ze lepiej nawiazac kontakt z bankiem 'uprzedzajaco'.

    > Inna sprawa - tak sobie głośno myślę - że z eksmisją przynajmniej
    > teoretycznie
    > (małe dziecko) byłby problem, bo lokalów zastępczych żadna gmina za
    > specjalnie
    > nie ma.... więc myślę, że komornik to też weźmie pod uwagę, że będzie
    > ciężko.-
    > ...?

    Zadaniem komornika jest odzyskanie naleznosci wierzyciela (za co zreszta
    bierze niezla kase), a nie przejmowanie sie sytuacja dluznika czy jakims tam
    dzieckiem. Wiec nie liczylbym na jakies ukladanie sie z komornikiem. Ale jak
    juz ustalilsmy, eksmisja raczej nie wchodzi w rachube tak czy inaczej.

    marekz