eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam? › Re: Czy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam?
    From: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam?
    Date: Tue, 19 Oct 2004 22:47:52 +0200

    Użytkownik "kredytobiorca" <k...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:30b7.00000387.4175797e@newsgate.onet.pl...

    > To znaczy, że ta wpisana hipoteka kaucyjna w wysokości przekraczającej
    > bardzo
    > znacznie wartość mieszkania spowoduje, że mi mieszkania nie zabiorą?
    > Powiem
    > tak - kredyt spłacam regularnie (i dopóki będę miał na to kaskę, to tak
    > będę
    > robił), a mam do spłacania jeszcze... więcej niż kilkanaście lat;) Po
    > prostu
    > kredyt wzięty na maxymalny okres, żeby rata była najmniejsza (choć przez
    > EURO to i tak wzrosła znacznie).

    Lepiej dbaj aby miec na to kaske. Bo w takiej sytuacji problemy ze splata
    tego kredytu moga sie niedobrze skonczyc.

    > Kiedyś znajomy pytał ("swojego") komornika o taką sytuację, a ten mu
    > powiedział, że "pewnie że wszystko weźmie" - ale rozumiem, że komornik
    > musi tak
    > powiedzieć, tak jak często niektórych straszy, że "do więzienia za
    > niespłacone
    > kredyty" - a to przecież nieprawda i tylko zastraszanie.

    No gadac to sobie moga.

    > Czyli co - spłacać dalej ten kredyt mieszkaniowy i... i mogę być (w miarę)
    > spokojny przynajmniej w temacie że będę miał gdzie mieszkać...??

    Dopoki jest ta kaucyjna hipoteka niewykreslona i nie zadrzesz z bankiem to w
    miare tak. Pozostaje kwestia czy poinformowac o tym bank czy nie (tzn. o
    toczacej sie egzekucji), jesli dowie sie ktory to bank (a jest to w ksiedze
    wieczystej). To jest pewien 'zgryz'. Zlosliwy komornik, moze probowac
    poinformowac bank za Ciebie. Nie wiem jak lepiej zrobic. Ja bym nie
    informowal, ale w razie czego absolutnie nie unikalbym kontaktu z bankiem.

    marekz