    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co ze Zdanowską? [osoba skazana wybrana na prezydenta Łodzi]
    Date: Mon, 22 Oct 2018 09:29:25 +0200 (CEST)

    Marek <t...@f...pl> pisze:
    > Zdanowska dostała 70% poparcia, formalnie już została wybrana na prezydenta
    Łodzi,
    > ale ma wyrok. Zasiądzie na tronie, łamiąc konstytucję, czy nie zasiądzie?
    > Jeśli zasiądzie, to by oznaczało, że PO i jej elektorat odwołuje do paragrafów
    > konstytucji tylko wtedy, gdy konstytucja może być kijem w szprychy dla działań PIS.
    > Jeśli natomiast konstytucja przeszkadza PO w osiągnięciu jakiegoś celu, czyli w tym
    > wypadku objęcia stanowiska prezydenta przez osobę skazaną, to ignorują fakt, że
    > jest to niezgodne z konstytucją.
    > Może teraz PIS i jego elektorat powinien krzyczeć "KON..STY..TU..CJA!"?

    Który paragraf *konstytucji* złamie Zdanowska?
    Zdanowska nie ma "swoich" prawników? [A]
    [ Ja się z tą opinią "niezbyt" zgadzam ale podpisane własnym nazwiskiem
    opinie prawne zasługują na trochę+ szacunku (przeważnie)]
    <ironia> Po za tym się nie martw. Niezawiśle Niezawisły Sąd Najwyższy
    ekspresowo przepchnie kasację. </ironia>

    *TU* jest grupa *prawo* . *TU* wypada operować konkretnymi przepisami.
    Nieprecyzyjne "pierduły polityczne" to na news:pl.soc.polityka.

    [A] https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/lodz/sad-okreg
    owy-w-lodzi-prezydent-lodzi-hanna-zdanowska-skazana-
    prawomocnym-wyrokiem/j3sq9c3

    --
    A. Filip