  • 1. Data: 2018-10-22 09:01:34
    Temat: Co ze Zdanowską?
    Od: Marek <t...@f...pl>

    Zdanowska dostała 70% poparcia, formalnie już została wybrana na prezydenta Łodzi,
    ale ma wyrok. Zasiądzie na tronie, łamiąc konstytucję, czy nie zasiądzie?
    Jeśli zasiądzie, to by oznaczało, że PO i jej elektorat odwołuje do paragrafów
    konstytucji tylko wtedy, gdy konstytucja może być kijem w szprychy dla działań PIS.
    Jeśli natomiast konstytucja przeszkadza PO w osiągnięciu jakiegoś celu, czyli w tym
    wypadku objęcia stanowiska prezydenta przez osobę skazaną, to ignorują fakt, że
    jest to niezgodne z konstytucją.
    Może teraz PIS i jego elektorat powinien krzyczeć "KON..STY..TU..CJA!"?

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 2. Data: 2018-10-22 09:29:25
    Temat: Re: Co ze Zdanowską? [osoba skazana wybrana na prezydenta Łodzi]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marek <t...@f...pl> pisze:
> [...]
    > jest to niezgodne z konstytucją.
    > Może teraz PIS i jego elektorat powinien krzyczeć "KON..STY..TU..CJA!"?

    Który paragraf *konstytucji* złamie Zdanowska?
    Zdanowska nie ma "swoich" prawników? [A]
    [ Ja się z tą opinią "niezbyt" zgadzam ale podpisane własnym nazwiskiem
    opinie prawne zasługują na trochę+ szacunku (przeważnie)]
    <ironia> Po za tym się nie martw. Niezawiśle Niezawisły Sąd Najwyższy
    ekspresowo przepchnie kasację. </ironia>

    *TU* jest grupa *prawo* . *TU* wypada operować konkretnymi przepisami.
    Nieprecyzyjne "pierduły polityczne" to na news:pl.soc.polityka.

    [A] https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/lodz/sad-okreg
    owy-w-lodzi-prezydent-lodzi-hanna-zdanowska-skazana-
    prawomocnym-wyrokiem/j3sq9c3

    --
    A. Filip

  • 3. Data: 2018-10-22 09:50:11
    Temat: Re: Co ze Zdanowską?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    A taki przebieg wydarzeń...
    Sąd uznaje, że nie może pełnić funkcji prezydenta.
    Nowe wybory a ona znowu staruje i wygrywa.
    Startować może.

    Robert

  • 4. Data: 2018-10-22 10:11:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >ignorują fakt, że
    >jest to niezgodne z konstytucją.
    > Może teraz PIS i jego elektorat powinien krzyczeć

    Czemu nie :-)

    Ale ... co zrobi PiS ? Wygasi jej mandat, czy uszanuje wole suwerena ?
    :-P
    Moze wygasic przed 14 listopada czy nie ? Choc w sumie w kosztach to
    juz wszystko jedno, wiec nic tu nie goni, najwyzej wojewoda wyznaczy
    komisarza :-)

    Bo jest jeszcze jedno rozwiazanie - Prezydent ja ułaskawi :-)
    Czy na to juz za pozno ?

    No to jeszcze Ziobro moze kasacje zlozyc, SN byc moze skieruje sprawe
    do ponownego rozpatrzenia, a wtedy prezydent moze ulaskawic przed
    wyrokiem i bedzie niekarana :-)

    J.

  • 5. Data: 2018-10-22 10:14:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >A taki przebieg wydarzeń...
    >Sąd uznaje, że nie może pełnić funkcji prezydenta.
    >Nowe wybory a ona znowu staruje i wygrywa.
    >Startować może.

    To byc moze PKW moze stwierdzic, ze wybor jest niewazny i stwierdzic,
    ze wygral drugi kandydat.

    Ewentualnie ... co 3 miesiace wybory, a rzadzic bedzie komisarz z PiS
    :-)

    J.

  • 6. Data: 2018-10-22 10:44:43
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-22 o 09:01, Marek pisze:

> [...]
    > fakt, że
    > jest to niezgodne z konstytucją.
    >  Może teraz PIS i jego elektorat powinien krzyczeć "KON..STY..TU..CJA!"?

    Z tego co czytałem opinie prawne, to istotne jest to, że kara nie była
    karą pozbawienia wolności. Więc nic nie przeszkadza temu by została
    prezydentem.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 7. Data: 2018-10-22 10:47:38
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    > A taki przebieg wydarzeń...
    > Sąd uznaje, że nie może pełnić funkcji prezydenta.
    > Nowe wybory a ona znowu staruje i wygrywa.
    > Startować może.

    ktoś wyliczył, że ze względu na różne elementy i możliwości odwołań
    potrwaja ponad rok, a po roku akurat ta kara zostaje zamazana, więc
    jakby nie ma to większego znaczenia

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 8. Data: 2018-10-22 10:50:27
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 22 Oct 2018 09:01:34 +0200, Marek napisał(a):

> [...]
    > konstytucji tylko wtedy, gdy konstytucja może być kijem w szprychy dla działań PIS.

    Burmistrz Rabki zupełnie nie ma takiego problemu, choć również dostała
    prawomocny wyrok, ale ona akurat ma piSSdzielskie sympatie, więc suweren
    nie powinien być zaskoczony:
    https://natemat.pl/252223,kim-jest-ewa-przybylo-burm
    istrz-rabki-zostala-skazana-prawomocnym-wyrokiem

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

  • 9. Data: 2018-10-22 10:51:23
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 22 Oct 2018 09:01:34 +0200, Marek napisał(a):

    > Zasiądzie na tronie, łamiąc konstytucję

    Widzę że wyznajesz zasadę "rzucaj gównem, coś napewno się przyklei".
    Który zapis Konstytucji jest tu łamany?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 10. Data: 2018-10-22 11:31:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup

    >ktoś wyliczył, że ze względu na różne elementy i możliwości odwołań
    >potrwaja ponad rok, a po roku akurat ta kara zostaje zamazana, więc
    >jakby nie ma to większego znaczenia

    Ale biorac pod uwage, ze pierwotna decyzja o wygasnieciu mandatu byla,
    gdy kara nie byla zatarta ... to NSA za rok powininien uznac, ze
    sprawa jest bezprzedmiotowa, czy utrzymac decyzje w mocy i dopiero w
    kolejnych wyborach moze wygrac ?

    J.