    From: B <...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co to jest jednostka organizacyjna gminy, powiatu itp.?
    Date: Mon, 09 Nov 2009 14:33:27 +0100

    kuba pisze:

    > Szeroko. Jest to każda struktura organizacyjną niezależnie od tego, czy
    > posiada jakąkolwiek podmiotowość prawną. Biblioteki, szkoły, ZOZ-y,
    > zakłady komunikacji, oczyszczania itp. itd.

    Czy poniższy art z ustawy o samorządach
    Art. 35. 1. Organizację i zakres działania jednostki pomocniczej określa
    rada gminy odrębnym statutem, po przeprowadzeniu konsultacji z mieszkańcami.
    2. Statut może przewidywać powołanie jednostki niższego rzędu w ramach
    jednostki pomocniczej.
    3. Statut jednostki pomocniczej określa w szczególności:
    1) nazwę i obszar jednostki pomocniczej,
    2) zasady i tryb wyborów organów jednostki pomocniczej,
    3) organizację i zadania organów jednostki pomocniczej,
    4) zakres zadań przekazywanych jednostce przez gminę oraz sposób ich
    realizacji,
    5) (97) zakres i formy kontroli oraz nadzoru organów gminy nad
    działalnością organów jednostki pomocniczej.

    nie zaprzecza tez w tym artykule:

    http://www.rp.pl/artykul/55707,131534_Dyrektor_teatr
    u_nie_musi_zatrudniac_protegowanych_wojta.html

    Faktycznie.